۸۰ تا ۹۰ درصد مراجعات بنیاد شهید مربوط به اشتغال است
کد خبر: 4093250
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳

۸۰ تا ۹۰ درصد مراجعات بنیاد شهید مربوط به اشتغال است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان این‌که ۸۰ تا ۹۰ درصد مراجعات ما مربوط به اشتغال است، افزود: برخی دستگاه‌ها به وظایف خود درباره ایثارگران عمل نمی‌کنند و امروز ۱۱ هزار ایثارگر بیکار در استان داریم.

حسن نورانیبه گزارش ایکنا از خوزستان، حسن نورانی،  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان امروز پنجشنبه ۲۸ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اين‌كه فرهنگ ایثار را والاترین فرهنگ در همه جوامع به ویژه جامعه ما دانست و گفت: آرامش و امنیت امروز دستاورد استقامت شهدا و ایثارگران و امروز وظیفه داریم از این دستاورد عظیم پاسداری کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس بند ل تبصره نهم قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها موظفند یک درصد از بودجه خود را به ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت اختصاص دهند. این اقدام می‌تواند در قالب انجام کارهای فرهنگی و هنری، یادواره‌ها، چاپ کتاب، ساخت فیلم و تئاتر و ... باشد. 

نورانی در ادامه درباره وضعیت اشتغال جامعه ایثارگر و خانواده شهدا در استان تصریح کرد: یکی از وظایف دستگاه‌ها که در قانون به آن تصریح شده است، 30 درصد حق ایثارگری است که متاسفانه برخی از دستگاه‌ها و ادارات دولتی این حق ایثارگران را رعایت نمی‌کنند و این امر باعث شده امروز ۱۱ هزار ایثارگر بیکار داشته باشیم که در بین آنها یک هزار و ۲۵۰ نفر، فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان این‌که ۸۰ تا ۹۰ درصد مراجعات ما مربوط به اشتغال است، افزود: ایثارگرانی داریم که با مدارک کارشناسی تا دکترا بیکار هستند. برخی دستگاه‌ها به وظایف خود درباره ایثارگران عمل نمی‌کنند. در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که روز گذشته با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، مصوب شد دستگاه‌هایی که به وظایف خود در رعایت حق ایثارگری عمل نمی‌کنند در صورت عدم توجه از طریق قانون به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوند.

وی ادامه داد: تا آخر امسال ایثارگران شاغل در ادارات باید تبدیل وضعیت شوند و استاندار خوزستان طی دستوری ویژه به دستگاه‌ها تا ۲۲ بهمن مهلت داده است. تنها ۲۰ درصد ایثارگران خوزستانی در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی تغییر وضعیت شغلی شدند و از این نظر خیلی عقب هستیم.

نورانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تسهیلات مسکن ایثارگران گفت: طی توافق‌نامه‌ای که دو سال و نیم گذشته بین استانداری و معاون رئیس‌جمهور در امور ایثارگران منعقد شد قرار بود سالیانه 2 هزار و ۵۰۰ زمین به ایثارگران اختصاص داده شود که طبق این تفاهم‌نامه باید تاکنون به حدود ۶ هزار نفر از ایثارگران واگذار می‌شد ولی متاسفانه تاکنون تنها ۷۰۰ نفر این خدمات را دریافت کردند و از برنامه خیلی عقب هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار ایثارگر داریم که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند. امسال دستور افزایش وام مسکن ایثارگران به ۴۰۰ میلیون تومان داده شده ولی هنوز به استان ابلاغ نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های هنری و فرهنگی این اداره کل اظهار کرد: برنامه‌ریزی تهیه ۱۰ مستند از شهدای مدافع حرم استان و تهیه یک هزار و ۴۸۰ مصاحبه با والدین و همسران و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد بخشی از این برنامه‌ها هستند. در زمینه تاریخ شفاهی شتاب با همکاری صدا و سیمای استان، در قالب برنامه‌ای تحت عنوان «روایت قهرمانان» خاطرات شهدا و ایثارگران روزانه به مدت زمان ۵ تا ۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

نورانی در ادامه از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در بهمن امسال با همکاری سپاه و شهرداری خبر داد و گفت: در  آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا ۱۳ مدافع حرم استان به شهادت رسیدند و این یادواره جهت گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا است.

انتهای پیام
captcha