راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان و خانواده در سمنان
کد خبر: 4091921
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان و خانواده در سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از راه اندازی مرکز جامع سلامت زنان و خانواده با همکاری جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این استان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان و خانواده در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس این نهاد، امروز، 23 مهر، از راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان و خانواده توسط جهاد دانشگاهی سمنان خبر داد و گفت: در چهارچوب اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و سند ملی توسعه استان و به منظور تحقق اهداف مشترک آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و همچنین فراهم آوردن زمینه‌های همکاری برای بهره‌گیری از توان و استعدادهای موجود برای گسترش اهداف مذکور و همکاری‌های متقابل تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان و دانشگاه علوم پزشکی سمنان منعقد شده است.

وی ادامه داد: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌ها بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی سمنان در تمام زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی و درمانی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان؛ محورهای مهم این تفاهم نامه همکاری در جهت راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان و خانواده، درمان ناباروری، مشاوره خانواده، مادر و کودک با همکاری پژوهشگاه رویان و پژوهشکده ابن‌سینا جهاددانشگاهی، و همچنین تشخیص و درمان سرطان سینه با همکاری پژوهشکده معتمد است.

منصفی‌راد افزود: همکاری در جهت اخذ مجوزها و راه‌اندازی درمانگاه ناباروری با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و همچنین همکاری در جهت اخذ مجوزها و راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی مهندسی بافت و درمانگاه دیابت نیز از دیگر بندهای همکاری در این تفاهم‌نامه است.

وی از توافق جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای فعالیت مشترک تحقیق و توسعه در راستای فناوری‌های نوظهور در حوزه پزشکی و توسعه توان طرفین در این زمینه و همکاری در کسب فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز در حوزه درمان پزشکی خبر داد و گفت: همکاری مشترک در جهت تقویت و توسعه فعالیت واحدهای پژوهشی، دانش‌بنیان و واحدهای تحیق و توسعه در کسب فناوری‌های مورد نیاز، همکاری متقابل در زمینه فناوری اطلاعات و ایجاد دوره‌های آموزشی و دانشگاه مجازی، همکاری متقابل در زمینه آموزش‌های ضمن خدمت، همکاری در خصوص نیازسنجی آموزشی و تدوین و برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی مورد نیاز دانشگاه از جمله سایر محورهای مهم این تفاهم‌نامه همکاری است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: برگزاری مشترک همایش و کارگاه‌های آموزشی در راستای فعالیتهای مشترک، اجرای طرح‌های نظرسنجی در خصوص خدمات، فعالیت‌ها، کارکنان و مشتریان دانشگاه، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و فرصت‌های مطالعاتی اساتید طرفین، سرمایه‌گذاری مشترک در طرحهای پژوهشی، زیرساختی، تولیدی، استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی، کتابخانه‌ای، آزمایشگاهی، رایانه‌ای و نظام اطلاع‌رسانی و درمانی یکدیگر و همکاری متقابل در انجام پایان‌نامه‌های دانشجویان ارشد و دکتری از جمله سایر موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری است.

یادآور می‌شود این تفاهم‌نامه در جلسه‌ای با حضور رؤسا و معاونین جهاددانشگاهی استان و دانشگاه علوم پزشکی سمنان امضا و تبادل شد.

انتهای پیام
captcha