جشن «رحمت للعالمین» در حرم بانوی کرامت برگزار شد + عکس
کد خبر: 4091853
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

جشن «رحمت للعالمین» در حرم بانوی کرامت برگزار شد + عکس

جشن قرآنی «رحمت للعالمین» با حضور جمعی از قرآن‌آموزان و اساتید قرآنی به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

جشن قرآنی رحمت للعالمینبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) شامگاه 22 مهرماه جشن قرآنی «رحمت‌للعالمین» را با حضور قرآن‌آموزان رشته‌های حفظ، قرائت و مداحی، اساتید و زائران آستان مقدس بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار کرد.

تجلیل از قرآن‌آموزان برتر در مسابقات قرآنی مرکز و افتتاح کلاس‌های قرآنی و معارفی ترم پاییز مرکز قرآن و حدیث از دیگر برنامه‌های محوری این مراسم بود.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صاحب‌هنر از اساتید مرکز درباره روش‌های حفظ قرآن کریم برای خانواده‌ها و نوجوانان توضیح داد.

تبیین برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث برای نوجوانان در رشته‌های حفظ، قرائت قرآن کریم و مداحی از دیگر محورهای سخنرانی این استاد مرکز قرآن و حدیث بود.

صاحب‌هنر با تبیین برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث برای گروه سنی کودک و نوجوان بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های مختلف حفظ در بخش حفظ کودک شامل حفظ جزء 30 قرآن و حفظ یک جزء و حفظ دو جزء است. برگزاری مسابقات در بخش نوجوانان نيز شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است که از برنامه‌های ترم تابستان مرکز برای گروه سنی کودک و نوجوان بود.

وی افزود: مرحله مقدماتی مسابقات حفظ قرآن کریم در دهه ولایت با حضور ۲۵۰ شرکت‌کننده برگزار شد و مرحله نهایی آن نیز در آستانه هفته وحدت برگزار شد که برگزیدگان مرحله نهایی نیز مشخص شدند.

استاد حفظ مرکز قرآن و حدیث یادآور شد: در ترم پاییز نیز مرکز برنامه‌های متنوعی را برای قران‌آموزان در گروه سنی کودک و نوجوان در رشته‌های مختلف قرآنی و معارفی در نظر گرفته است که این برنامه‌ها در روزهای تعطیلی دانش‌آموزان برگزار شده و آسیبی به امر تحصیل کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به رشته‌های حفظ، قرائت قرآن کریم و مداحی وارد نمی‌کند.

همخوانی سرودهای انقلابی، برگزاری مراسم مولودی‌خوانی از سوی نوجوانان، تلاوت آیات مختلف قرآن کریم از سوی قاریان و حافظان نوجوان ‌از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود، این مراسم با تجلیل از قرآن‌آموزان نوجوان و انجام قرعه‌کشی هدایای متبرکی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha