وحدت در جامعه خنثی‌کننده نقش شوم دشمنان است
کد خبر: 4091793
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

وحدت در جامعه خنثی‌کننده نقش شوم دشمنان است

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه همدلی، وفاق ملی و وحدت در جامعه خنثی‌کننده نقشه شوم دشمنان است، گفت: وحدت اقوام و مذاهب نقش بسزایی دارد لذا باید این وحدت و همدلی را تقویت کرد.

حجت الاسلام صفر قربان‌پور امام جمعه موقت رشت

به گزارش ایکنا از  گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر قربان‌پور، امام جمعه موقت رشت امروز، 22 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: همدلی، وفاق ملی و وحدت در جامعه خنثی‌کننده نقشه شوم دشمنان است که در این راستا وحدت اقوام و مذاهب نقش بسزایی دارد لذا باید این وحدت و همدلی را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن و استکبار جهانی امروز همین وحدت را هدف قرار داده و اغتشاشات و آشوب‌های اخیر هم نمونه آن است، افزود: دشمن در اغتشاشات با تفرقه‌افکنی به دنبال تجزیه کشور و خدشه به نظام اسلامی بوده است که با توجه به هجمه‌های دشمن میطلبد که هوشیارانه و میدانی در صحنه باشیم.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با اغتشاشگران گفت: برخود قاطع دستگاه قضا با اغتشاشگران و لیدرهای آنان، از مطالبه اصلی مردم است که باید جزئیات آن به اطلاع مردم برسد.

قربان‌پور با بیان اینکه همه ما مسلمان پیرو محمد مصطفی(ص) و آموزه‌های مکتبی خدا و پیامبر و اهل‌بیت پاک و مطهر ایشان هستیم، خاطرنشان کرد: وحدانیت و مباحث قیامت و باور به آخرت نیازمند حل مسئله و پاسخگویی به سؤالات و شبهات است لذا همه خانواده‌ها و مسئولان باید به این امر مهم توجه کنند.

وی عدم بلوغ فکری و آگاهی در اتفاقات اخیر را مشهود دانست و ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست نسل جوان و نوجوان را با آموزه‌های دینی و مسائل حکومتی آشنا کرد و در این راستا نیازمندیم تعامل، هماهنگی و جهاد هستیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تشریح مباحث است؛ مسئولین باید به درستی مسائل را آسیب‌شناسی و تشریح کنند و راهکار ارائه دهند، خانواده‌ها نیز همانگونه که برای تامین نیازهای مادی فرزندان تلاش می‌کنند برای درک صحیح آموزه‌های دینی آنان نیز وقت گذاشته و تلاش کنند و کار را به مدرسه و دانشگاه نسپارند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی در گیلان، تصریح کرد: همه مسئولین بر اهمیت کشت و کشاورزی در گیلان واقف هستند لذا باید الگوی کشتی متناسب با جغرافیا و اقلیم این استان معرفی کنند که توجیه منطقی و علمی داشته باشد و الان که فرصت آزمون و خطا نیست.

انتهای پیام
captcha