نقشه ساخت تمدن برجسته بشری در قرآن است
کد خبر: 4091683
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری:

نقشه ساخت تمدن برجسته بشری در قرآن است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: با قرآن کریم هم انسان تزار ساخته می‌شود و هم جامعه تراز ساخته می‌شود هم تاریخ شایسته شکل می‌گیرد هم تمدن برجسته ساخته می‌شود و نقشه همه این‌ها قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، 21 مهرماه در مراسم شکرانه خدمت با هدف تجلیل از خدمتگزاران برنامه‌های «قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی»، «قدم‌های آسمانی تا حرم رضوی»، فعالان دهه وقف و اختتامیه چهل و پنجمین مسابقات قرآن خراسان رضوی که در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: روز ولادت پیامبر اکرم(ص) روز میلاد اعظم است، چرا که در این روز هم قرآن و هم عترت متولد می‌شود.

وی ابراز کرد: پیامبر اعظم (ص) سفره‌دار رحمت الهی و واسطه فیض در تمام مراتب عالم هستی است و خداوند باری تعالی ولادت آن حضرت را در چنین روز و ماهی مقدر کرده است.

حاج علی اکبری اضافه کرد: قرآن کریم شرح اسما نبوی، شرح اخلاق نبوی، شرح حقایق نبوی است که گفته‌اند و «کان خلقه القرآن»، لذا با توجه به اینکه قرآن شرح مکتوب حقایق نبوی است عترت نیز شرح عینی حقایق نبوی است و این دو به عنوان دو هدیه بزرگ و دو میراث جاودانه در اختیار امت قرار گرفته است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز کرد: اگر قیام قیامت تمسک به قرآن و عترت انجام شود راه خوشبختی و سعادت در دسترس بشر قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: گاهی تصور در عظمت قرآن کریم انسان را حیرت زده می‌کند، چرا که در آیات این کتاب نورانی می‌توان جمال حق را تماشا کرد، در آیینه قرآن کریم می‌توان اسما الهی و حقیقت انسان را دید.

حاج علی اکبری گفت: در آیینه قرآن کریم می‌توان به خودشناسی رسید، چرا که حقایق بزرگی در وجود انسان وجود دارد. قرآن از لحظه خلقت بشر تا قیام قیامت را گزارش داده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: قرآن کریم از رضای خدای متعال پرده‌برداری می‌کند و به ما می‌گوید که چه کنیم تا خداوند متعال از ما راضی و خشنود باشد، همچنین از آنچه به تعبیر قرآن کریم خدا را اذیت می‌کند، رمزگشایی کرده است.

وی اضافه کرد: با قرآن کریم هم انسان تراز و هم جامعه تراز ساخته می‌شود، هم تاریخ شایسته شکل می‌گیرد، هم تمدن برجسته ساخته می‌شود و نقشه همه این‌ها قرآن کریم است.

حاج علی اکبری ادامه داد: قرآن حجت خدای متعال است که در دسترس ما قرار دارد که این یک نعمت بزرگ است و این نعمت با همه ابعاد شناخته و ناشناخته‌اش به برکت مولود 17 ربیع‌الاول است که نازل می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: با توجه به حدیث ثقلین حجت ناطق یعنی عترت همیشه در کنار حجت صامت یعنی قرآن وجود دارد یعنی تا هر زمان که قرآن باشد، عترت نیز وجود دارد و چه شیرین است که حجت خدا، حضرت خاتم الاوصیاء در بین ماست.

وی بیان کرد: یکی از لطایفی که مربوط به حفظ قرآن کریم است، وجود حجت ناطق است و قرآن کریم تصریح می‌کند که حفاظت شده است و حافظ قرآن صامت قرآن ناطق یعنی حجت خدا است.

حاج علی اکبری ابراز کرد: روز ولادت پیامبر(ص) روزی است که همه در آن همه فضیلت‌ها متولد شد و با تولد او اعظم نعمت‌ها یعنی قرآن و عترت متولد شد. روز ولادت پیامبر(ص) روز بزرگی است که حق آن را ادا نکرده‌ایم، این روز بزرگ روزی است که با ولادت امام صادق(ع) متقارن شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ما از ساخت قرآن و عترت برای مواجهه با همه شرایط سه کلید واژه شامل حکمت، رحمت و عزت را داریم که هر سه این کلیدواژه‌ها ویژگی‌های پیامبر اسلام است و شرح آن در قرآن عظیم و سیره اولیای خدا آمده است.

وی افزود: مؤمنان باید از حکمت بهره‌مند بوده و مهر را بیاموزند و سرشار از رحمت باشند و سومین ویژگی عزت است که خداوند باری تعالی آن را برای مؤمنین نیز خواسته است که از مؤمن صیانت می‌کند.

حاج علی اکبری گفت: مؤمنین باید این سه ویژگی را از پیامبر(ص) عزیز به ارث ببرند تا بتوانند در هر شرایطی از این سه ویژگی استفاده کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز کرد: نظام اسلامی ما براساس مهندسی نبوی به دست معمار کبیر انقلاب تأسیس شده و در مقطع فعلی با توجه به اینکه گام‌های بلندی برداشته شد. این موضوع باعث غیض کفار گشته و هر روز به دنبال پایان این انقلاب هستند و این خیال خام را می‌پرورانند.

وی افزود: این دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد و تمام‌شدنی نیست، بلکه روز به روز بیشتر و سخت‌تر نیز می‌شودو. حوادث رخ داده در مرحله اخیر هم همینطور است، لذا در شرایط فعلی باید نگاه حکیمانه و عمیق داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha