آزاد‌سازی واردات خودرو باعث رقابت و پیشرفت می‌شود
کد خبر: 4091470
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
آیت‌الله حسینی‌ بوشهری:

آزاد‌سازی واردات خودرو باعث رقابت و پیشرفت می‌شود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور خواستار آزادسازی واردات خودرو با هدف ایجاد رقابت و پیشرفت صنعت خودرو‌سازی در کشور شد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، عصر امروز ۲۰ مهرماه در دیدار مدیرعامل و معاونین گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به ذهنیت مردم نسبت به صنعت خودروسازی داخلی، تصریح کرد: صنعت خودروسازی کشور به یک تحول بنیادین نیازمند است تا به مرور زمان، ذهنیتی که سال‌ها در ذهن مردم شکل گرفته است، بواسطه افزایش کیفیت و تقویت این صنعت در کشور، تغییر کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، پیشتازی کشور در عرصه تولیدات نظامی را مورد تأکید قرارداد و افزود:همان‌طور که در صنعت موشکی و تسلیحات نظامی، با شعار «ما می‌توانیم»، توانستیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، با نهادینه ساختن این شعار در صنعت خودروسازی نیز، خواهیم توانست.

آیت‌الله حسینی بوشهری استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها، به کارگیری استعداد‌های درخشان و خلاق و ارتباط با دانشگاه‌ها را از عوامل ارتقای صنعت خودروسازی در کشور دانست و اظهار کرد: مافیای خودروسازی باید از بین برود تا صنعت خودروسازی به سند افتخار کشور تبدیل گردد.

وی ادامه داد: استفاده و به کارگیری تجربیات سایر کشور‌ها و خودروساز‌های موفق نیز می‌تواند در پیشرفت این صنعت در کشور مؤثر واقع شود. مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما کاملا حاضریم شاگردی کنیم، برای اینکه یاد بگیریم؛ منتها همیشه نباید شاگرد بمانیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری رقابت را عامل پیشرفت صنعت خودروسازی کشور ارزیابی و بیان کرد: رقابت باعث پیشرفت خواهد شد. از آزاد شدن واردات خودرو استقبال کنید؛ چرا که فضای رقابتی می‌تواند سبب پیشرفت گردد. متأسفانه صنعت خودروسازی ما همچنان به دولت متکی است و به بلوغ لازم نرسیده است تا بتواند بدون سیاست‌های حمایتی دولت از جمله وضع تعرفه‌های گمرکی برای خودرو‌های خارجی، به فعالیت بپردازد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ در کشور گفت: بخشی از آمار تلفات جاده‌ای مربوط به کیفیت پایین خودرو‌های داخلی یا عدم استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب است. حدود شصت سال از تولد صنعت خودروسازی در کشور می‌گذرد؛ اما این صنعت به گونه‌ای که شایسته و بایسته است، رشد نکرده و شاهد هستیم کشور‌هایی که هم زمان با ما خودروسازی را آغاز کرده‌اند، اکنون در دنیا حرفی جدی برای گفتن دارند.

در ابتدای دیدار، مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گزارشی از پیشرفت‌ها و چالش‌های این گروه صنعتی در یک سال اخیر ارائه کرد و از معرفی دو محصول جدید این شرکت در اردیبهشت ماه و شهریور ماه سال آتی خبر داد.

انتهای پیام
captcha