همایش «تکریم مقام زن کُرد مسلمان» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4091418
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

همایش «تکریم مقام زن کُرد مسلمان» در کردستان برگزار شد

جشن میلاد نبی اکرم(ص) و همایش «تکریم مقام زن کُرد مسلمان» با حضور بانوان کردستانی امروز،20 مهرماه در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

طیبه رنجبران، کارشناس مسائل تاریخ اسلام

به گزارش ایکنا از کردستان، طیبه رنجبران، کارشناس مسائل تاریخ اسلام و استاد حوزه و دانشگاه امروز، 20 مهرماه در همایش «تکریم مقام زن کُرد مسلمان» دین اسلام را دین توحیدی و حقیقی پروردگار دانست و اظهار کرد: ما امروز پرچمی را در دست داریم که از زمان پیامبر تا امروز برای حفظ آن ایثار و فداکاری‌های بسیاری شده است.

وی افزود: این پرچم فقط پرچم یک کشور و پرچم ملی نیست، بلکه این پرچم امت اسلام است و نقش زیبا و دل‌انگیر الله بر روی آن به انسان آرامش می‌دهد.

این کارشناس مسائل تاریخ اسلام و استاد دانشگاه بیان کرد: امروز اگر دشمن در اوج عصبانیت بی گدار به آب می‌زند، امری طبیعی است اینان همان دشمنان پیامبر(ص)، توحید، آزادی، آزادگی و وارستگی هستند چراکه از در اوج بودن ما می‌ترسند.

وی با بیان اینکه امروز کتاب قرآن در اروپا پرفروش‌ترین کتاب بوده و تعداد مسلمانان روز به روز افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: این امر موجب عصبانیت دشمن شده و در نتیجه دشمن امروز با این اغتشاشات می‌خواهد از رشد و توسعه اسلام جلوگیری کند.

رنجبران در ادامه گفت: دشمنان ما باید امروز حالشان بد باشد و به خیابان‌ها بریزند و کارهایی را که نشانه جهل و رذالت وجودشان و نشانه بی تدبیری و احمق بودنشان را از خود نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام زن را از قهقرای جهل نجات داد و با بوسیدن دست دخترش جایگاه متعالی را برای زنان و دختران مسلمان تعریف کرد، اظهار کرد: قرآن کریم زنان پیامبر را با امهات المؤمنین مورد خطاب قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه گفت: شما که با اقتدار و حفظ همه رفتارها در شأن یک زن مسلمان و زن کُرد مسلمان اینجا نشسته‌اید، تربیت شده این پیغمبر و الگوهایی تعریف شده پیغمبر هستید.

وی افزود: اغتشاشگران امروز فریاد می‌زنند «زن، زندگی، آزادی» در حالیکه معنی آن را نمی‌دانند باید درست معنا کنیم، زن یعنی عظمت نه ابزار، زن یعنی یک مقام به نام مادر، یعنی تولید محبت و عاطفه و عشق، و زن به معنی تولید آینده و انسان ساز است.

رنجبران گفت: زندگی که آنها فریاد می زنند، یعنی بردگی، ما می گوییم زندگی یعنی حیات طیبه، حیات نورانی، زندگی یعنی در جایگاه جلوی پای مادر بلند شدن یعنی پای مادر را بوسیدن و احترام به مادر و همچنین آنها آزادگی را هرزگی می‌دانند اما در لغت نامه مسلمانی ما زندگی به معنای آزادگی و حق انتخاب است.

وی گفت: جایگاه زن در اسلام در بالاترین جایگاه‌ها قرار دارد و اگر امروز دشمنان به نام حجاب و عفاف دست به توطئه زده‌اند باید بداند که کارشان کاملا اشتباه است چرا که حجاب و عفاف تولید یک فطرت پاک است و زنان ما خود انتخاب می‌کنند که چگونه زندگی کنند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: ما نان انقلاب را خورده و بزرگ شده‌ایم، دشمنان خیال خام دارند و باید بدانند، این فتنه انگیری‌ها خیال خام است و محال است بتواند کاری را از پیش ببرند و به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha