طرح تحول حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 4090643
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
رئیس حوزه‌های علمیه کشور:

طرح تحول حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار دارد

رئیس حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه تدوین سند راهبردی تحول حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: اولین برنامه در تحول سند راهبردی حوزه‌های علمیه ۵ ساله و دارای ۴۲ محور، ۳۰۰ هدف و بیش از هزار شاخص و برنامه است.

دیدار آیت الله نورمفیدی با آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان که امروز، ۱۷ مهر برگزار شد، با اشاره به نیاز حوزه‌های علمیه سراسر کشور به طرح تحول گفت: در قالب اسناد جامع راهبردی سند تحول حوزه‌های علمیه تدوین شده است و مطابق این اسناد برای ۲۰ سال آینده حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

آیت‌الله اعرافی افزود: اولین برنامه ۵ ساله، دارای ۴۲ محور، ۳۰۰ هدف و بیش از هزار برنامه طراحی شده است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور همچنین به وحدت، همگرایی و تعامل مذاهب مختلف در کشور اشاره کرد و افزود: گسترش حوزه‌های اهل‌سنت به بیش از یک هزار حوزه نیز در همین راستا رسیده است.

وی ادامه داد: گسترش مدارس، مساجد و پایگاه‌های فرهنگی برادران اهل‌سنت پس از انقلاب نشان دهنده رویکرد تمدنی در انقلاب اسلامی، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است که در اندیشه امام و رهبر معظم انقلاب بوده و علمای شیعه و سنی به آن پایند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان هم در این دیدار گفت: امروز با گستردگی جوامع، تنوع نیاز‌ها و سلیقه‌ها و افکار مسئولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر شده است.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این نشست بر اجرای طرح مهد امین ویژه هدایت دینی کودکان و نونهالان و تعیین تکلیف موقوفات حوزه‌های علمیه در استان تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha