اجرای طرح مهر تحصیلی در گیلان
کد خبر: 4090630
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مدیرکل اوقاف گیلان خبرداد:

اجرای طرح مهر تحصیلی در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از اجرای طرح مهر تحصیلی در استان خبرداد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 777 بسته لوازم التحریر در قالب طرح مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار گیلانی توزیع شد.

اجرای طرح مهر تحصیلی در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌ اوقاف گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در آیین اجرای طرح مهر تحصیلی که در آستان خواهر امام رشت و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از این طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان کم‌برخوردار در قالب تهیه لوازم‌التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است.

وی با بیان اینکه با اجرای مهر تحصیلی در سال‌جاری، 777 بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی تهیه شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، افزود: در سال گذشته 734 بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی با هزینه 63 میلیون تومان تهیه شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته بود.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه این بسته‌های تحصیلی به کمک آموزش و پرورش بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار که از قبل شناسایی شده‌اند، توزیع می‌شود، گفت: در طرح مهر تحصیلی سال‌جاری، 397 بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و 380 بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است، ارزش بسته‌های اهدایی 213 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت در چهار شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و رودسر تهیه شده است، گفت: موقوفات آقا سید جنید سیاه‌کوچه، موقوفه سید جلال الدین اشرف(س) آستانه اشرفیه، رضا اسماعیل‌پور لرزجان و حاج رضا سلیمانی شوئیل رودسر، ناصرقلی خان امجدالدوله فومن، حاج صالح نویدی و آقا سیدابراهیم گوراب زرمیخ صومعه سرا، حاج میرزا موسی تاگین لاهیجان و عبدالعلی لنکرانی و میرزا امان اله حکیم ربانی رشت از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

علیزاده با بیان اینکه واقفان به گسترش علم توجه بسیار زیادی داشته‌اند، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با اجرای امینانه نیات واقفان، هدف و اندیشه خیرخواهانه واقف را بعد از پایان حیات مادی‌اش، اجرایی می‌کند.

انتهای پیام
captcha