تاثیرپذیری جوانان از گروه‌های مرجع، نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 4089121
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

تاثیرپذیری جوانان از گروه‌های مرجع، نیازمند فرهنگ‌سازی است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تأثیرپذیری جوانان از گروه‌های مرجع نیازمند فرهنگ‌سازی دقیق است، افزود: جوانان از کسانی که بی‌مورد بزرگ شده‌اند، تأثیر می‌گیرند.

تاثیرپذیری جوانان از گروه‌های مرجع، نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود، صبح امروز، دهم مهر، در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه فرهنگ مهمترین مقوله‌ای است که امروز باید به آن توجه داشته باشیم، گفت: ما حتی در سبک زندگی‌مان نیز باید فرهنگ ایرانی اسلامی را جاری کنیم.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه نظام سرمایه‌داری غرب تشنگی کاذبی برای رزق به بشریت وارد کرده اظهار کرد: زندگی ما در ایران متأسفانه دو قرن است که بر اساس زندگی غربی‌ها تنظیم شده لذا باید فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

حجت الاسلام امینی متذکر شد: انقلابی در برنامه‌ریزی سبک زندگی مردم امروز نیاز است که در این راستا امروز ضروت دارد که یک تحول اساسی در زندگی‌ها رخ دهد تا سلامت بر جامعه‌ حاکم شود که راه این امر از فرهنگ می‌گذرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تأثیرپذیری جوانان از گروه‌های مرجع نیازمند فرهنگ‌سازی دقیق است گفت: یکی از مسائل دیگری که باید در شورای فرهنگ عمومی نیز مورد بحث گذاشته شود این است که ما چه کنیم تا جوانان و نوجوانان‌مان از آدم‌های درست تأثیر بپذیرند.

به گفته وی؛ هر کس به اندازه خود و شأن و تخصص خود باید بزرگ شود نه بیشتر، که باید این فرهنگ ترویج شود و هر کس اندازه توان، سواد و تخصص خودش اظهار نظر کند و از همه مهم‌تر خانواده‌ها و جوانان هر چیزی را از هر کسی نپذیرند یک هنرمند ما نبایددرباره همه مسائل اظهارنظر کند همانطور که یک روحانی نمی‌تواند درباره بیماری‌های واگیردار نظر تخصصی دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود،با اشاره به شرایط امروز جامعه و توطئه‌های دشمنان، اظهار کرد: اربعین و پیاده‌روی آن نشان از فرهنگ بالای ملت است که بر این اساس کانون‌ها و موکب‌های اربعین برگرفته از یک فرهنگ است که دشمنان آن را برنمی‌تابند.

همچنین ابوطالب جلالی، فرماندار شاهرود با بیان اینکه استقبال از پیاده‌روی اربعین بعد از دو سال کرونایی و شدت علاقه مردم موجب نگرانی دشمن شد گفت: نگرانی غرب از تعاملات اقتصادی و بین‌المللی ایران اسلامی با همسایگان و منطقه همچنین ارتباطات با شرق مانند پیمان شانگهای نیز به این موضوع افزود.

وی  ادامه داد: مسئله سازی در کشورمان در ادامه پروژه‌های غرب انجام شده  که در این راستا اهداف مختلفی در این اغتشاشات وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ارزیابی غرب از خودش در این نوع عملکردها در قبال ایران و مردم، اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه یارگیری از گروه‌های مختلف از دیگر قصدهای غرب در پدید آوردن شرایط کنونی برای جامعه ما است، یادآور شد: تعداد افراد شاخصی که به توان و بضاعت و امکانات این کشور بزرگ شده‌اند اما در این شرایط در زمین دیگری بازی می‌کنند، از آن دسته گروه‌هایی محسوب می‌شوند که با غرب هم صدا شدند.

فرماندار شاهرود متذکر شد: برخی چهره‌ها متأسفانه در کنار اغتشاش‌گران ایستادند اما ماهیت آن‌ها برای ما و مردم فاش شد و این موضوع یک جنبه مثبت برای ماست.

انتهای پیام
captcha