فعالیت مسئولان کانون‌های مساجد جهادی باقی بماند
کد خبر: 4089115
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

فعالیت مسئولان کانون‌های مساجد جهادی باقی بماند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولان کانون‌های مساجد تنها به رسالت دینی و طلبگی خود توجه داشته باشند و سعی کنند تا تلاش‌های آنان در کانون‌های مساجد جهادی باقی بماند، چراکه تجربه نشان داده است که هرگاه فعالیت‌ها از حالت جهادی به سازمانی تبدیل شده‌اند، دست‌اندازهای اداری مانع آن تلاش‌ها شده‌اند.

حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه رؤسای ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان‌های قم و فارس با آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در این دیدار با تأکید بر لزوم محوریت مساجد در فعالیت‌های فرهنگی، گفت: متأسفانه بعد از انقلاب، عده‌ای تلاش کردند تا برخی مجموعه‌ها را جایگزین مسجد کنند، اما هیچ چیز نمی‌تواند جای مسجد را با توجه به جایگاه و خصوصیت ویژه‌ای که دارد، پر کند.

وی با بیان اینکه مدیریت کانون‌های مساجد عنوان جذاب و البته مسئولیت‌آفرینی است که ظرفیت‌های فراوانی را در خود جای داده است، افزود: برنامه‌های متنوعی را می‌توان در ذیل این کانون‌ها تعریف کرد که برنامه‌های قرآنی صرفاً بخشی از آن هستند و با نیازسنجی نسبت به شرایط زمان و گروه‌های هدف، می‌توان برنامه‌های جذاب و تأثیرگذاری را اجرا کرد.

امام‌جمعه قم با اشاره به جشنواره قرآنی «مدهامتان» اظهار کرد: در رابطه با مسابقات قرآنی نباید تنها به تلاوت بسنده کنیم؛ اگر چه تلاوت به‌عنوان اولین گام انس با قرآن، امری لازم است اما گام بعدی پس از تلاوت، آشنایی با واژگان قرآنی است و ترجمه و تفسیر نیز به عنوان گام‌های بعد از آن باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: تدبر و عمل به قرآن نیز در ادامه مراحل فوق، در جهت دست‌یابی به سعادت، به‌عنوان هدف از انس با قرآن کریم، امری ضروری است، گاهی برخی از افراد که آشنایی خوبی نیز با قرآن کریم دارند، در مرحله عمل به آن دچار کمبودهای شدیدی می‌شوند و زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها بیگانه از مفاهیم و دستورات این کتاب آسمانی است؛ یک فرد مؤمن و دین‌دار نباید صرفاً به ظاهر اکتفا کند بلکه مفاهیم قرآنی و دستورات خداوند باید در تمامی جنبه‌های زندگی او بروز و ظهور داشته باشد.

تبلیغ چهره به چهره؛ راهکاری برای آشنا کردن جوانان با آرمان‌های انقلاب

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به نا‌آرامی‌ها و اغتشاشات اخیر اظهار کرد: نباید به دشمنان اجازه دهیم تا از آن سوی مرزها بر دل و جان جوانان ما تأثیر بگذارند بلکه باید با تقویت تبلیغ چهره به چهره، جوانان را با اسلام و آرمان‌های انقلاب آشنا کنیم تا خدای ناکرده در دام دشمن اسیر نشوند.

وی گفت: مسئولان کانون‌های مساجد تنها به رسالت دینی و طلبگی خود توجه داشته باشند و سعی کنند تا تلاش‌های آنان در کانون‌های مساجد جهادی باقی بماند، چراکه تجربه نشان داده است که هرگاه فعالیت‌ها از حالت جهادی به سازمانی تبدیل شده‌اند، دست‌اندازهای اداری مانع آن تلاش‌ها شده‌اند.

انتهای پیام
captcha