اردبیل در اکثریت شاخص‌ها رتبه‌های بسیار پایین دارد
کد خبر: 4086845
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

اردبیل در اکثریت شاخص‌ها رتبه‌های بسیار پایین دارد

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بی‌توجهی به استان‌های کمتر توسعه یافته مشخص و محرز است، گفت: اردبیل در اکثر شاخص‌های اقتصادی و توسعه‌ای در رتبه‌های بسیار پایین قرار گرفته و باید با تلاش‌های انجام یافته بتوانیم رضایت‌بخشی را در کسب رتبه‌های بالاتر بدست آوریم.

حامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، ۲۹ شهریورماه، در دیدار با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در اردبیل اظهار کرد: اردبیل در اکثر شاخص‌های اقتصادی و توسعه‌ای در رتبه‌های بسیار پایین قرار گرفته و باید با تلاش‌های انجام یافته بتوانیم رضایت‌بخشی را در کسب رتبه‌های بالاتر به دست آوریم، چرا که بی‌توجهی به استان‌های کمتر توسعه یافته با این وضعیت نامناسب مشخص است.

وی بیان کرد: به دنبال حداقل رساندن فاصله استان‌های برخوردار و کم‌برخوردار هستیم و برای رفع محرومیت برنامه‌های راهبردی در نظر گرفته شده و درصدد هستیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران و طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام را در سریع‌ترین زمان به سرانجام برسانیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: درآمد مردم نصف درآمد متوسط کشوری است که توان کم بخش خصوصی در استان اردبیل مشهود است و آمار سرمایه‌گذاری‌های غیردولتی نیز در این زمینه بسیار بالاست.

عاملی تصریح کرد: غفلت‌زدگی در حوزه زیرساخت‌ها مشهود است که جبران این غفلت‌ها اولویت اساسی است و با توجه به توزیع 15 درصدی منابع کشور به صورت استانی باید تلاش خود را برای توسعه استان در تمامی حوزه‌ها به کارگیریم که در این زمینه توسعه حوزه ورزش نیز به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس در ادامه اظهار کرد: امید می‌رود توسعه فضاهای ورزشی در تمامی مناطق استان به صورت متوازن رقم بخورد که در این زمینه بازدید از طرح‌های ورزشی را به صورت اساسی در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری حوزه ورزش بهترین صرفه‌جویی در اختصاص منابع به حوزه درمان و بهداشت جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و در این زمینه به دنبال بهترین راهکارها برای ارتقای سلامت مردم و کاهش کاستی‌ها هستیم تا بتوانیم توسعه سرانه ورزشی را در استان شاهد باشیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: موضوع پایین بودن سرانه ورزشی در برخی از شهرستان‌ها قابل قبول نیست و در این زمینه به دنبال مشارکت بخش خصوصی برای بالا بردن منابع درآمدی استان هستیم تا بتوانیم از ظرفیت منابع دولتی و اسپانسرهای احتمالی برای بهبود وضعیت موجود استفاده کنیم.

نیکزاد اظهار کرد: افتتاح پروژه‌ای که 10 سال از زمان آن گذشته نیازمند مرمت و بهره‌برداری است که درصدد هستیم با تامین منابع از طرق مختلف اهداف و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است و باید تمام توان و تلاش خود را در این زمینه به کارگیریم.

وی تصریح کرد: 20 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در چهار ماهه امسال توسط دولت وجود دارد که در این زمینه نیازمند بازنری در نوع نگاه‌ها در تخصیص منابع و اعتبارات است که انتظار می‌رود در بحث نگهداری فضاها و تاسیسات ورزشی الگوهای موفق مورد توجه است که در این زمینه باید تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی باید به نحو احسن انجام شود و انتظار ما این است که مجموعه ورزشی دایی نیازمند اصلاح و بازسازی است و باید در کوتاه‌ترین زمان در این زمینه اقدام شود.

انتهای پیام
captcha