کتاب خصائص الحسینیه و درکی برای عزاداری منطقی
کد خبر: 4086023
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

کتاب خصائص الحسینیه و درکی برای عزاداری منطقی

مدرس حوزه علمیه در خراسان‌جنوبی با تاکید بر افزایش آگاهی‌ها نسبت به واقعه عاشورا، گفت: کتاب خصائص الحسینیه، کتابی با بیان ویژگی‌های امام حسین(ع) است که توصیه می‌شود به بهانه اربعین حسینی مطالعه و درک شود.

حجت‌الاسلام قاسم فلسفی، مدرس حوزه علمیه در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام قاسم فلسفی، مدرس حوزه علمیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: واقعه عاشورای امام حسین دو بخش دارد؛ یک بخش شهادت و عزاداری است که انجام می‌شود و بخش دوم زیبایی‌های واقعی عاشورا است که باید دیده و درک شود.

وی ادامه داد: این‌ زیبایی‌ها با ایثار و ازخودگذشتگی و باورهای دینی به انجام رسیده؛ پس از یک جامعه حسینی انتظار بیشتری می‌رود که آموزه‌های دینی را در زندگی خود به صورت واقعی اجرا کند.

فلسفی بیان کرد: از خود گذشتگی و عدم خودخواهی باید در زندگی وجود داشته و به قولی باید به همدیگر رحم کنیم تا خدا نیز به ما رحم کند.

وی با بیان اینکه باید در کنار یکدیگر بوده و علاوه بر شور حسینی از شعور حسینی نیز برخوردار باشیم، افزود: روز اربعین اعمالی دارد که عبارت از خواندن زیارت امام حسین(ع) با تطهیر، تلاوت زیارت اربعین، تلاوت زیارت عاشورا و دعای ۴۳ صحیفه سجادیه در روزهای پایانی ماه صفر و اربعین است.

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: برای دیدن زیبایی‌های زندگی امام حسین(ع) خواندن این ادعیه آن هم با معنی توصیه می‌شود چرا که تنها عزاداری صرف مفید نخواهد بود و لازم است به شعور حسینی نیز برسیم.

فلسفی بیان کرد: کتاب الخصائص الحسینیه، کتابی به زبان عربی تألیف شیخ جعفر شوشتری است که به شرح زندگانی امام حسین(ع)، ویژگی‌های امام و قیام عاشورا پرداخته؛ از طرفی اهمیت مجالس حسینی و آفات آن‌ها و نیز ثواب زیارت مرقد امام حسین(ع) نیز از دیگر مباحث کتاب است.

وی با بیان اینکه عزاداری‌ها و شور و شعور حسینی همگی نشانه نقش مهم امام حسین(ع) در اسلام و زندگی افراد است، یادآور شد: مهم‌ترین مانعی که بر سر راه هر انسانی وجود دارد و انسان گرفتار آن می‌شود وابستگی به غیر خداست، اما خواندن این ادعیه و دانستن آنچه در کربلا رخ داده مانع از این وابستگی‌های دنیوی می‌شود.

انتهای پیام
captcha