رونمایی از کتاب «چهل روز بعد» در مازندران
کد خبر: 4084646
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

رونمایی از کتاب «چهل روز بعد» در مازندران

کتاب «چهل روز بعد» نگاهی کوتاه به زندگی شهید رقیه حسین‌زاده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تولید و رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «چهل روز بعد» در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، روز گذشته، 19 شهریورماه در آیینی که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در حوزه علمیه بانوان قدسیه شهرستان بهشهر برگزار شد، از کتاب «چهل روز بعد» نگاهی کوتاه به زندگی شهید رقیه حسین‌زاده رونمایی شد.

این کتاب به قلم «زکیه براری» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و مدیریت حوزه‌های علمیه بانوان استان توسط انتشارات نماشون در زمستان ۱۴۰۰ به چاپ رسید.

شهید رقیه حسین‌زاده در سال ۱۳۵۲ در روستای ولیجی محله نکا به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در زادگاهش بریجان گذراند و برای ادامه تحصیل به نکا عزیمت کرد. علاقه وافر او به کسب علوم دینی و حوزوی او را روانه حوزه علمیه بانوان بهشهر کرد.

در ایامی که شور دفاع مقدسی جای جای کشور را فرا گرفته بود، به سنت الهی ازدواج با جوانی به نام احمد مهتدی که سال‌ها بعد کاردار سفارت ایران در لبنان شد، روی آورد که حاصل آن سنت نبوی، دو دختر و یک پسر بود. شور و شوق زیارت عتبات و عالیات در شام و عراق و نیز خانه خدا رقیه حسین زاده را طی چند مرحله به بارگاه حضرات معصومین و خانه خدا روانه ساخت.

بنا به شغل همسر و ضرورت همراهی با او مدت چهار سال را کنار همسر و فرزندانش در لبنان سپری کرد تا این که توفیق این همراهی شهادت شد و در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ درست دو هفته بعد از سالگرد تولدش بر اثر جراحات ناشی از حمله تروریست‌های صهیونیستی مقابل سفارت ایران در لبنان به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha