تربیت مجریان قرآنی؛ مأموریت جدید مرکز امور قرآنی اوقاف
کد خبر: 4083425
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

تربیت مجریان قرآنی؛ مأموریت جدید مرکز امور قرآنی اوقاف

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از تعریف مأموریتی جدید برای این مرکز خبر داد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه مجری در جلوه‌گری بیشتر مسابقات قرآن، مقرر شده است تربیت مجریان قرآنی و معارفی به عنوان یکی از مأموریت‌های این مرکز در دستور کار قرار گیرد.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

به گزارش ایکنا، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از تعریف یک مأموریت جدید در مرکز امور قرآنی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت کیفی‌سازی محافل و مجالس قرآنی در سطح کشور تربیت مجریان قرآنی و معارفی در دستور کار مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف قرار گرفته است.

وی افزود: همانگونه که در بحث مسابقات و مجالس قرآنی انتخاب مکان برگزاری، قاری، حافظ، گروه تواشیح و ... ملاحظات فنی مختلفی در نظر گرفته می‌شود، در مقوله اجرا نیز باید با دقت نظر بیشتری عمل شود. مجری از ارکان مهم یک رویداد قرآنی با دامنه مخاطب عمومی حضوری یا غیر حضوری است. مجریِ دارای بیان مطلوب و اطلاعات خوب قرآنی و معارفی و توانمندی در مجلس‌داری و شناخت موقعیت می‌تواند ارزش افزوده یک مراسم معنوی به شمار برود.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه هر چقدر مجری توانمندتر باشد؛ نظم و شکوه برنامه جلوه بیشتری خواهد داشت، گفت: بر همین اساس این ضرورت احساس شد که مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نهاد اثرگذار در زمینه مجالس قرآنی، مسابقات و ...، تربیت مجریان قرآنی و معارفی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک با هم‌افزایی و تعامل با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌توان مجریان مستعد را با استاندارهای رسانه ملی همخوان و همراه کرد. این مأموریت مهم، می‌تواند نیاز رسانه ملی را در سطح استانی و حتی ملی تا حدی مرتفع کند و در آینده‌ای نزدیک شاهد بروز و ظهور مجریان جدید و بعضاً جوان و حتی نوجوان در عرصه اجرای قرآنی و معارفی در شبکه‌های مختلف صدا و سیما باشیم.

انتهای پیام
captcha