اعمال برخی محدودیت‌ها برای بروز استعدادهای قرآنی
کد خبر: 4083414
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
نگاهی به آیین‌نامه جشنواره قرآنی بسیج

اعمال برخی محدودیت‌ها برای بروز استعدادهای قرآنی

برگزارکنندگان جشنواره قرآن و عترت بسیج در دوره بیست و نهم و در راستای بروز و ظهور استعدادهای جدید، مانع از حضور صاحبان رتبه مسابقات قرآن که از سوی دستگاه‌های دیگر برگزار می‌شود، شده‌اند.

بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج

به گزارش ایکنا، فرایند اجرایی بیست و نهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج از ابتدای شهریورماه با آغاز ثبت نام شروع شده و این مرحله از جشنواره تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان حضور در این جشنواره از دو طریق مراجعه به سامانه www.quranbsj.ir و یا مراجعه به نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور می‌توانند فرایند نام‌نویسی خود را انجام دهند.

بر همین اساس بیست و نهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسج در بخش‌های فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی برگزار می‌شود. در بخش فردی که اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین بخش این رویداد است شاهد برگزاری رقابت در 23 رشته و چهار گروه سنی (زیر هفت سال، هفت تا 9 سال، 9 تا 14 سال و بالاتر از 14 سال) خواهیم بود.

همچنین بر اساس اطلاعات درج شده در آیین‌نامه این دوره از جشنواره، فرایند کلی این رویداد طی یک بازه زمانی شش ماهه به سرانجام خواهد رسید. بر همین اساس شروع ثبت نام جشنواره از ابتدای شهریورماه خواهد بود. این مرحله به مدت دو ماه ادامه دارد. مرحله نهایی نیز اواخر بهمن‌ماه برگزار خواهد شد تا به این ترتیب در یک سال شاهد برگزاری دو دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج باشیم. دوره بیست و هشتم این جشنواره اوایل امسال برگزار شد.

بر اساس گزارش ایکنا، جشنواره قرآن و عترت بسیج به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که علاوه بر آحاد بسیجیان، عموم مردم نیز امکان حضور داشته باشند. با این وجود برخی محدودیت‌ها نیز برای حضور افراد برگزیده دیگر مسابقات قرآن اعمال شده است.

مسئولان برگزار کننده جشنواره قرآن و عترت بسیج پیش از این و در حاشیه دوره گذشته این جشنواره از برنامه‌ریزی برای ایجاد محدودیت جهت حضور چهره‌های صاحب رتبه (صاحب رتبه در مسابقات دیگر) در مسابقات خود خبر داده بودند.

بر همین اساس اولین گام‌های مربوط به اعمال این محدودیت در دوره بیست و نهم برداشته شده است چراکه در این دوره، دارندگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات قرآن سازمان اوقاف، وزارت آموزش و پرورش، جشنواره‌های دانشجویی و سازمان بسیج امکان ثبت نام در جشنواره قرآنی بسیح را نخواهند داشت. این در حالی است که در ادوار گذشته چنین محدودیتی وجود نداشت.

اعمال نشدن چنین محدودیتی در این رویداد و رویدادهای مشابه باعث شده بود تا رتبه‌های برتر مسابقات عمدتاً در انحصار افراد خاصی باقی بماند و همین امر هم مانع از بروز و ظهور چهره‌ها و استعدادهای جدید شده بود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۲
0
0
ان شاءالله سبب خیر باشه و بقیه ارگان ها هم الگو بگیرند
captcha