جانمایی و احداث ۳ پارکینگ در قم
کد خبر: 4082939
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

جانمایی و احداث ۳ پارکینگ در قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به اولویت‌های بالادستی در لزوم تأمین پارکینگ در قم اشاره و بیان کرد: سه مکان که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای حوزه عمرانی مشخص کرده در دستور کار قرارگرفته است که یکی از لکه‌ها پارکینگ طبقاتی، یکی هم‌سطح و دیگری پارکینگ مکانیزه است.

جانمایی و احداث ۳ پارکینگ در قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم در توسعه پارکینگ در سطح شهر، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شهر تأمین پارکینگ بوده که با توجه به استاد بالادستی ابلاغ‌شده است.

وی از اتمام طراحی و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۱۴۰ متر مساحت و عرصه این پارکینگ بوده و به انضمام همکف و زیرزمین در ۸ طبقه طراحی‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، ظرفیت پارکینگ طبقاتی امام خمینی(ره) را ۴۰۰ خودرو اعلام کرد و گفت: کل زیربنایی پارکینگ ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع است و شامل کاربری‌های پارکینگ، تجاری، مدیریت، کارواش و خدماتی است.

وی اعتبار موردنیاز برای اجرای پروژه را عددی بالغ‌ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و ابراز کرد: این اعتبار تا مرحله سفت‌کاری بوده و برای نازک‌کاری، روشنایی و سیستم تهویه، اعتباری جدا می‌خواهد و امیدواریم این پروژه به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

حلوایی‌زاده به اولویت‌های بالادستی در لزوم تأمین پارکینگ اشاره و ابراز کرد: سه مکان که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای حوزه عمرانی مشخص کرده در دستور کار قرار گرفته است، یکی از لکه‌ها پارکینگ طبقاتی، یکی هم‌سطح و دیگری پارکینگ مکانیزه است.

وی یادآور شد: در چند ماه آینده لکه‌های دیگری نیز در سطح شهر مشخص می‌شود و اولویت‌ها بر اساس مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیکی مشخص‌شده و در مرحله تملک و تأمین منابع مالی است.

انتهای پیام
captcha