ثبت‌نام 50 همدانی در مسابقات قرآن بسیج
کد خبر: 4082881
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

ثبت‌نام 50 همدانی در مسابقات قرآن بسیج

مدیر دارالقرآن بسیج همدان با بیان اینکه در روزهای ابتدایی ثبت‌نام بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دارالقرآن بسیج 50 نفر از این استان در این مسابقات شرکت کردند، گفت: این دور از مسابقات در بخش‌های فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی قرآنی برگزار می‌شود.

قرآنعباس ابراهیمی، مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ثبت‌نام بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج آغاز شده و تا 30 مهرماه سال جاری مهلت دارد.

وی افزود: این دور از مسابقات در بخش‌های فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی قرآنی و در چهار مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها (محله‌ای)، مرحله شهرستانی، مرحله استانی و مرحله کشوری برگزار می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در بخش خانوادگی تمام اعضای خانواده یک فعالیت عمومی قرآنی را انجام می‌دهند و سپس در مسابقه شرکت می‌کنند، یادآور شد: رشته‌های فردی برای تمامی مقاطع سنی از جمله زیر هفت سال برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد: شرکت گروهی به‌گونه‌ای است که یک گروه سه نفره که هر کدام یک فعالیت خاص قرآنی انجام می‌دهند در مسابقه شرکت می‌کنند، ایده‌پردازی قرآنی که در این بخش افراد، مؤسسات و پایگاه‌هایی که ایده‌ای نو در زمینه‌های قرآنی جهت رفع یکی از مسائلی که در آیین‌نامه آمده داشته باشند جهت داوری برای ما ارسال خواهند کرد. این بخش فقط مرحله کشوری دارد.

مسئول دارالقرآن بسیج استان همدان یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند به‌‌صورت حضوری به پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت بسیج و به‌صورت غیر حضوری به سایت دارالقرآن بسیج به نشانی www.quranbsj.ir مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: افرادی می‌توانند در مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج شرکت کنند که در مرحله کشوری مسابقات سازمان اوقاف، وزارت آموزش و پرورش، مسابقات دانشجویی و سازمان بسیج در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حائز رتبه اول تا سوم نشده باشند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در بیست‌وهشتمین دوره این مسابقات که سال گذشته برگزار شد، ۵۲۰ نفر در رشته‌های مختلف شرکت کردند، اظهار کرد: تاکنون از زمان آغاز ثبت‌نام نزدیک به 50 نفر از همدان در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به زمان‌بندی برگزاری مسابقات گفت: مرحله بین مساجد و پایگاه‌‌ها اول تا 20 آبان‌ماه، مرحله شهرستانی از اول تا 15 آذرماه و مرحله استانی 25 آذرماه تا 10 دی‌ماه و مرحله کشوری از 12 تا 22 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha