برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اردبیل + فیلم
کد خبر: 4082813
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اردبیل + فیلم

بازرس سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان در اردبیل برگزار شد.

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اردبیلحجت‌الاسلام حسن دهقانی، بازرس سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان در اردبیل برگزار شد.

وی بیان کرد: مرحله استانی این مسابقات با حضور یک هزار و ۱۱۷ نفر شرکت‌کننده طی دو روز ۱۰ و ۱۱ شهریورماه در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

حجت‌الاسلام دهقانی با بیان اینکه پس از اتمام مسابقات بخش آقایان، اختتامیه این مسابقه برگزار شد، ادامه داد: نفرات اول این مسابقات به مرحله کشوری اعزام خواهند شد، سال گذشته استان اردبیل در مرحله کشوری رتبه حائز اهمیتی را کسب کرد؛ امیدواریم امسال نیز وضعیت خوبی داشته و نفرات بیشتری از این استان رتبه کسب کنند.

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت مجازی در توسعه آموزش‌های قرآنی

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، اظهار کرد: اردبیل جزو استان‌های نمونه کشوری در حوزه فعالیت‌های قرآنی و تعالیم قرآنی برخوردار است که دو حافظ قرآن و نهج‌البلاغه از استان اردبیل به اسامی امیر هادی بایرامی و محسن باقریان ثبت جهانی شده و افتخار بزرگی برای استان کسب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ستوده عنوان کرد: این مسابقات در بخش‌های آوایی و معارفی در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ، دعا و اذان، مفاهیم، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور بانوان و آقایان برگزار و افراد حائز رتبه ۸۰ به بالا به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بر ضرورت توجه به کارکرد شورای عالی قرآن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: ادارات و نهادهای مختلفی از جمله تبلیغات اسلامی استان اردبیل در زمینه توانمندسازی مربیان قرآن و آموزش محور کردن فعالیت‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام داده و سطح کیفی دوره‌های آموزشی را ارتقا بخشیده که نیازمند توسعه این فعالیت‌ها با حمایت شورای عالی قرآن استان هستیم.

انتهای پیام
captcha