انفجار در هرات افغانستان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت
کد خبر: 4082671
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

انفجار در هرات افغانستان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

منابع محلی افغانستان از وقوع انفجاری مرگبار در شهر هرات خبر دادند. این انفجار ظهر جمعه در مسجد گازرگاه صورت گرفته و ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، وقوع انفجار مرگباری در مسجد گازرگاه هرات افغانستان ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت. به گزارش سخنگوی پلیس هرات، مجیب الرحمان انصاری یک روحانی نزدیک به طالبان به همراه جمعی از محافظان و همراهانش نیز کشته شده‌اند. او خطیب این مسجد بوده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان کشته شدن این خطیب نماز جمعه را در حساب توئیتری خود تایید کرده است.

تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که اجساد غرق در خون در اطراف محوطه مسجد پراکنده شده است. برخی منابع تعداد کشته‌ها را تا ۳۰ نفر هم ذکر کرده‌اند. با توجه به شدت انفجار و شلوغی مسجد در زمان حادثه احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

سخنگوی والی طالبان در هرات انتحاری بودن این انفجار را تایید کرده است. منابع محلی می‌گویند داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. داعش و منابع رسمی طالبان تاکنون به این ادعا واکنشی نداده‌‌اند.

این در حالیست که طالبان می‌گوید از زمان بازگشت مجدد به قدرت موفق شده وضعیت امنیتی افغانستان را بهبود دهد. با این وجود دستکم طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته چندین حمله مهم به‌ویژه در مساجد شلوغ این کشور طراحی و عملیاتی شده‌اند.

 این انفجار همزمان با برگزاری یک نشست اقتصادی با حضور ملا برادر، معاون نخست‌وزیر طالبان، در هرات به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام
captcha