فضای قرآنی در جامعه کم‌رنگ شده است/ضرورت آسیب‌شناسی علت ریزش متسابقین قرآنی
کد خبر: 4082308
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

فضای قرآنی در جامعه کم‌رنگ شده است/ضرورت آسیب‌شناسی علت ریزش متسابقین قرآنی

ناظر اعزامی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: متاسفانه فضای قرآنی در جامعه کم‌رنگ شده و استقبال از محافل و مجالس قرآنی هم کاهش یافته و میطلبد نهادهای فرهنگی متولی، در این خصوص آسیب‌شناسی کنند و مجموعه عوامل تاثیرگذار و راهکارها را اعلام نمایند.

مرتضی خرمی ناظر اعزامی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

مرتضی خرمی، ناظر اعزامی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گفت‌‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری مطلوب مسابقات در استان، اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات به میزبانی گیلان به خوبی و بدون نقص مطابق آیین‌نامه در حال اجراست که جای قدردانی دارد.

وی افزود: به سبب حضور در مسابقات قرآنی مختلف موردی که دغدغه فعالین و اهالی قرآن است، متاسفانه کم رنگ شدن فضای قرآنی در جامعه است، به طوریکه استقبال از محافل و مجالس قرآنی هم کم شده که بخشی از آن متاثر از کروناست و بین فعالین قرآنی و جامعه فاصله انداخت اما عوامل اجتماعی و فرهنگی دیگری هم موثر است.

خرمی ادامه داد: باید برای دعوت به انجام فعالیت قرآنی با کار ترویجی و تبلیغی، اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد؛ روش‌های عمل به احکام قرآن و فرامین قرآنی را در جامعه به گونه‌ای بیان کنیم که جوانان و مردم جذب شوند.

ناظر اعزامی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: متاسفانه در این برهه شاهد هستیم مسابقات قرآن فقط با حضور شرکت کنندگانی که سابقه حضور در مسابقات متعدد را دارند برگزار می‌شود و افراد جدید را به ندرت می‌بینیم که این نگران‌کننده است، زیرا ممکن است سال‌های آینده قاری یا حافظ یا حتی شرکت‌کننده جدید نداشته باشیم و میطلبد نهادهای فرهنگی متولی در این خصوص آسیب‌شناسی کنند و مجموعه عوامل تاثیرگذار و راهکارها را اعلام نمایند.

وی در خصوص تاثیرپذیری قرآن آموز از مربی، ادامه داد: در مراکز و موسسات قرآنی مربیان و متولیان با حداقل بودجه و امکانات کار می‌کنند و با نهایت تلاش چراغ فعالیت‌های قرآنی را روشن نگه داشته‌‌اند؛ حمایت از موسسات، کار تبلیغی، ترویجی و برگزاری محافل بیشتر در طول سال از راهکارهای ترویج فعالیت‌های قرآنی است.

انتهای پیام
captcha