مفاهیم قرآنی را برای نوآموزان جذاب کنیم
کد خبر: 4082305
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

مفاهیم قرآنی را برای نوآموزان جذاب کنیم

حافظ کل قرآن گفت: آموزش قرآن یک فعالیت مستمر و پیوسته است لذا باید مفاهیم قرآنی را به گونه‌ای تدریس کنیم که برای مخاطب و نوآموز جذاب باشد.

مهدی پهلوان حافظ کل قرآن

مهدی پهلوان، حافظ کل قرآن امروز، نهم شهریورماه در حاشیه دومین روز از برگزاری مرحله استانی مسابقات اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: سطح کمی و کیفی برگزاری مسابقات نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و متسابقین هم با آمادگی بیشتر در مسابقات حاضر بودند. یکی از شاخصه‌های این دوره از مسابقات حضور داوران ملی و بین‌المللی در مرحله استانی است که جای تقدیر دارد.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه باید نسل جدید را به برنامه‌های قرآنی علاقمند کرد؟ افزود: باید انگیزه لازم را برای کودکان ایجاد کنیم، سعی کنیم با تشویق آنها را به سوی معارف قرآنی سوق دهیم و افراد موفق قرآنی را به آنان معرفی کنیم. همچنین نباید نقش برگزاری مسابقات قرآنی را نادیده گرفت زیرا با برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف می‌‎توان قاریان و حافظان جدید را شناسایی و معرفی کرد.

پهلوان در خصوص نحوه آموزش‌ قرآنی ادامه داد: آموزش قرآن یک فعالیت مستمر و پیوسته است لذا باید مفاهیم قرآنی را به گونه‌ای تدریس کنیم که برای مخاطب و نوآموز جذاب باشد، مربیان و اساتید قرآنی متبحر با اخلاق خوب و تعامل می‌توانند فراگیر را حفظ کنند و با تشویق و اهدای جوایز انگیزه آنان را برای فراگیری قرآن ترغیب کنند یا حتی می‌توانند با توجه به رده سنی مخاطبان آموزش‌ها را در قالب بازی ماندگار کنند.

این حافظ کل قرآن با تاکید بر اهمیت توجه حافظان قرآن به مفاهیم و معانی آیات‌، گفت: حفظ قرآن در کنار توجه به مفاهیم آیات است که ماندگار می‌شود لذا نباید خیلی ساده از کنار این مفاهیم عمیق و ارزشمند گذشت.

گفتنی است این حافظ کل قرآن کریم که در دومین روز از برگزاری مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف، در رشته حفظ 20 جزء شرکت کرده است، 37 سال سن دارد و از دوران کودکی با شرکت در محافل قرآنی، جلسات خانگی قرآن و مسابقات به انجام فعالیت‌های قرآنی علاقمند بوده و از دوران متوسطه اول به صورت رسمی در مسابقات قرآنی مختلف شرکت کرده است.

وی علاوه‌بر اینکه حافط کل قرآن است، تجربه داوری مسابقات قرآنی مختلف در مقطع شهرستانی و استانی را دارد و به عنوان مربی قرآنی هم فعالیت می‌کند و در مسابقات قرآنی متعدد استانی و کشوری حائز مقام شده است.

انتهای پیام
captcha