آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در گیلان
کد خبر: 4081980
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز، ۸ شهریور با حضور بانوان در گیلان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در حاشیه برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور متسابقین خانم از امروز، 8 شهریور ماه در بقعه متبرکه سید عباس رشت آغاز شده است.

وی افزود: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات با حضور 800 متسابق در 11 رشته حفظ 5جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعا خوانی، تفسیر قرآن، حکمت‌های نهج‌البلاغه، معارف و اذان در سه منطقه برگزار شد که 212 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه 6 داور خانم و 6 داور آقا این دوره از مسابقات استانی را در گیلان داوری می‌کنند، بیان کرد: از مجموع راه‌یافتگان به مرحله استانی 120 نفر در بخش حفظ و قرائت، 47 نفر در بخش دعاخوانی و 45 نفر در بخش اذان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در نهایت 45 آقا و 42 خانم در مرحله استانی برگزیده می‌شوند.

علیزاده با بیان اینکه نفرات برتر این مرحله از مسابقات در مهر ماه سال‌جاری به مرحله کشوری که به میزبانی تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند، خاطرنشان کرد: با توجه به سهمیه ابلاغی در مرحله کشوری ٢٠ آقا و خانم به ‌عنوان نمایندگان گیلان در مرحله مقدماتی کشوری حضور می‌یابند.

وی فعالیت‌های قرآنی اوقاف را صرفا معطوف به برگزاری مسابقات قرآنی ندانست و گفت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت از دیگر فعالیت‌های قرآنی اوقاف گیلان است.

مدیرکل اوقاف گیلان در پاسخ به این سوال که کرونا چه تاثیری بر حضور متسابقین در مسابقات قرآنی داشته؟ گفت: متاسفانه شیوع کرونا باعث کاهش حضور متسابقین در مسابقات قرآن شده که با برگزاری مسابقات، استقبال از مسابقات بهتر می‌شود.

گفتنی است؛ امروز مسابقات بانوان و فردا، 9 شهریور مسابقات آقایان در بازه زمانی 8 الی 20 در بقعه متبرکه آقا سید عباس رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha