ارسال اساس‌نامه تشکیل بنیاد کربلایی کاظم به دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 4081236
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

ارسال اساس‌نامه تشکیل بنیاد کربلایی کاظم به دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه فعالیت در خصوص شخصیت کربلایی کاظم ساروقی از همان سال 92 در دستور کار کنگره شهدای استان قرار گرفت، از ارسال اساس‌نامه تشکیل بنیاد کربلایی کاظم به دستگاه‌های بالادستی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه فعالیت‌های این اداره کل و کنگره شهدای استان در بخش‌های مختلف تعریف شده و خود را به تدارک تَک برنامه‌ها محدود نکرده‌ایم، اظهار کرد: کنگره شهدا که از سال 92 آغاز شد در سال‌های 97 و 98 با اجرای برنامه‌ها و برگزاری اجلاسیه‌ها مختلف به ثمر نشست و مورد توجه و تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی پرداختن به موضوع کربلایی کاظم ساروقی را یکی از بخش‌های کنگره شهدای استان دانست و ادامه داد: تمام اهداف فعالان این مجموعه این است که ظرفیتی از استان جا نماند و به همین منظور تیم‌هایی باتجربه وظیفه رصد ظرفیت‌های استان را برعهده گرفتند و به همین منظور قرار براین شد بر روی شخصیت کربلایی کاظم که شخصیتی فراملی و بدون تکرار پس از نبی‌ مکرم اسلام(ص) است اقدامی شاخص صورت گیرد.


بیشتر بخوانید:


کریمی بیان کرد: پس از اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف ازجمله کربلایی کاظم به محضر مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان از این اقدام خرسند شده و دستور تشکیل بنیاد کربلایی کاظم را در استان صادر فرمودند. فرمایشات ایشان به عنوان راهبرد برای ستاد کل کنگره مشخص شده و راه‌اندازی بنیاد یا مرکز قرآنی که در آینده مشخص می‌شود در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تمام هم و غم ما این است که این کنگره در آینده‌ای نه چندان دور بتواند وجاهت بین‌المللی به خود گرفته و فعالیت‌هایی با این پهنه انجام دهد. دنبال این هستیم و اساسنامه تشکیل بنیاد کربلایی کاظم به دستگاه‌های بالادستی ارسال کرده است و به دنبال این هستیم که در استان هرچه زودتر آغاز شود.

کریمی به سفر رئیس‌جمهور به استان و تأکید وی در خصوص تشکیل بنیاد بین‌المللی کربلایی کاظم نیز اشاره و اظهار کرد: تمام جزئیات و فعالیت‌های انجام شده و حتی نظر مراجع و بزرگان در خصوص شخصیت کربلایی کاظم به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی داده شد و قرار است تا برنامه‌های یکی پس از دیگری انجام و شاهد راه‌اندازی بنیاد یا مؤسسه‌ای در استان با همین نام باشیم. این امر یکی از مأموریت‌های کنگره است که در گام دوم در حال پیگیری است، اما کسب مصوبات و مجوزها برای راه‌اندازی قدری زمان‌بَر است. تا راه‌اندازی کامل، اختصاص مکان به این مرکز و پشتیبانی از آن فاصله زمانی داریم و امیدواریم به مرور زمان برنامه‌های پیشنهادی پیش رفته و قطعاً اتفاقات و تصمیم‌های اخذ شده را در اختیار رسانه قرار خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha