اختصاص 50 درصد از بازار نوشت‌افزار به طرح‌های ایرانی - اسلامی
کد خبر: 4080226
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
یوسف نوری مطرح کرد؛

اختصاص 50 درصد از بازار نوشت‌افزار به طرح‌های ایرانی - اسلامی

وزیر آموزش‌ و پرورش در افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه «ایران نوشت» گفت: از کسانی که دغدغه تحکیم هویت ملی دارند، حمایت می‌کنیم. در حال حاضر در بازار نوشت‌افزار، ۵۰ درصد به نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی اختصاص دارد.

وزیر آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه «ایران نوشت» که امروز سه‌شنبه یکم شهریورماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و ایام محرم اظهار کرد: صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین(ع) خود آغازگر دانشگاه اسلامی بود که امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) بنا نهادند و حاصل آن دانشمندان فراوانی مانند خوارزمی و ابوریحان بیرونی و زکریای رازی و ... شد. اساساً صحیفه سجادیه قله‌ای از دانایی است که واژگان اقتنع و وقتنع در آن موج می‌زند. این واژگان خود نشان‌دهنده پیشنهاد و سوق دادن به سمت اختراع است.

یوسف نوری افزود: بر همین اساس هم بود که دانشمندان ایرانی اسلامی که مفاخر فرهنگی و علمی ما هستند به سمت ابداع و اختراع حرکت کردند و بسیاری از دانشمندان غربی با استناد به این اختراعات، نظریات علمی ارائه کردند. از طرف دیگر چون در هفته دولت قرار داریم جا دارد که یادی از شهیدان رجایی و باهنر کنیم که به عنوان پایه‌گذاران امور تربیتی هستند.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به فعالیت ایران نوشت و استقبال از اقدامات این گروه ادامه داد: از کسانی که دغدغه تحکیم هویت ملی دارند، حمایت می‌کنیم. در حال حاضر در بازار نوشت‌افزار، ۵۰ درصد نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی و ۱۵ درصد محتوای ایرانی داریم که باید گسترش یابد.

وزیر آموزش‌ و پرورش به تهیه کاغذ برای کتاب درسی اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته پنج هزار تُن کاغذ را از داخل و ۴۰ تا ۴۲ هزار تُن را از خارج تهیه می‌کردیم که امسال تاکنون ۳۰ هزار تُن را از داخل خریدیم و امروز هم برای قرارداد ۵ هزار تُن دیگر اقدام می‌کنیم. کاغذ داخلی هویت ملی است و دانش‌آموزان با استفاده کردن از این کاغذ احساس غرور می‌کنند. در سال آینده قطعاً از کاغذهای تولیدی صد درصد ایرانی برای چاپ کتاب‌های درسی استفاده خواهیم کرد.

نوری در پایان سخنان خود با بیان اینکه درهای آموزش‌ و پرورش به روی تولیدکنندگان ایران نوشت باز است، گفت: شیوه‌نامه و بخشنامه‌ای را ابلاغ می‌کنیم تا زمینه رونق این بازار فرهنگی ناب در داخل مجموعه وزارت آموزش‌ و پرورش و همچنین میان دانش‌آموزان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha