موفقیت انقلاب اسلامی در روی آوردن مجدد به قرآن و اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4080014
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

موفقیت انقلاب اسلامی در روی آوردن مجدد به قرآن و اهل بیت(ع) است

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، گفت: موفقیت و آینده انقلاب اسلامی در روی آوردن مجدد به قرآن و اهل بیت(س) است؛ بنابراین سبک زندگی ما نیز باید برگرفته از قرآن و اسلام باشد.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، امروز، ۳۱ مرداد ماه، در آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اظهار کرد: مسابقات قرآن مرحله‌ شهرستانی را پشت سر گذاشتیم و با ۴۶۸ شرکت کننده به مرحله استانی رسیده‌ایم که امیدورام این رقابت‌ها باعث شود تا در مسابقات کشوری بتوانیم مقام‌های خوبی را کسب کنیم و تبریز در عرصه قرآنی بیش از پیش مشعشع شود و بتوانیم جایگاه قرآنی استان را در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتقا دهیم. 

وی ادامه داد: عصر، عصر گام دوم انقلاب اسلامی است که در پایان دهه چهارم و در اوایل دهه پنجم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب منشوری تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر کردند. 

حسینی، افزود: بحثی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شد، خودسازی، جامعه سازی و رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظمی است که بهترین نقش را در جامعه ایفا می‌کند و قرآن کتاب اسلام و انقلاب اسلامی نیز برگرفته از قرآن است که رهبر معظم انقلاب در سومین بخش این بیانیه به الزامات گام دوم انقلاب اسلامی پرداخته‌اند و بر سبک زندگی اسلامی تاکید بیشتری داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: این سبک زندگی باید برگرفته از قرآن و عترت باشد چراکه موفقیت و آینده انقلاب اسلامی در روی آوردن مجدد به قرآن و عترت است؛ بنابراین سبک زندگی ما نیز باید برگرفته از قرآن و اسلام باشد و تمامی این اقدامات جنبه مقدماتی دارد و همه باید در این عرصه قدم برداریم.

 وی در پایان یادآور شد: مسابقات قرآن مقدمه انس و تدبر در قرآن است که تدبر نیز مقدمه سبک زندگی است و اگر انسان این تفکر را داشته باشد که حیات انسانی او براساس قرآن است، مسیر زندگی اسلامی را می‌یابد و این مسابقات این امر را ترویج می‌کند تا جوانان به انس با قرآن راغب شوند. 

انتهای پیام
captcha