مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4079849
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
۳۰ و ۳۱ شهریورماه

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در بخش‌های آوایی و نغماتی در روز‌های ۳۰ و ۳۱ شهریورماه در امامزاده علی‌اکبر(ع) نافچ برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام این خبر که مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در بخش‌های آوایی و نغماتی در روزهای 30 و 31 شهریورماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مرحله از مسابقات، در مجموع 56 آقا و 68 بانو در رشته‌های حفظ پنج، 10، 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی به رقابت می‌پردازند؛ با توجه به بهبود شرایط و واکسیناسیون عمومی، این دوره از مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم با محوریت امامزادگان واجب‌التعظیم در امامزاده علی‌اکبر(ع) نافچ برگزار خواهد شد، ادامه داد: این مرحله از مسابقات در 30 شهریور ویژه بانوان و در 31 شهریورماه ویژه آقایان در آستان مقدس این امامزاده برگزار می‌شود.

امیری در خصوص داوران این مسابقات، بیان کرد: تمامی داوران دعوت شده به این مسابقات مورد تأیید ستاد مرکزی مسابقات سراسری در سازمان اوقاف و امور خیریه هستند که در بخش‌ها و رشته‌های اعلام شده به داوری مسابقات می‌پردازند. در طی دو دوره طرح ساماندهی داوران قرآن، چهار بانوی و یک آقا از داوران قرآن استان توانستند مدرک داوری را کسب کنند که در داوری مسابقات سراسری از این افراد دعوت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: امسال بالغ بر ۴۰۰ نفر شامل ۱۷۰ آقا و ۲۳۰ بانو از سراسر استان در رشته‌های مختلف مسابقات ثبت‌نام کردند که در مجموع، 124 آقا و بانو در مرحله استانی بخش‌های آوایی و نغماتی حضور دارند؛ همچنین 75 آقا و 118 بانو در بخش معارفی شامل رشته‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha