مرحله استانی مسابقات قرآن استان مرکزی آغاز شد
کد خبر: 4079134
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

مرحله استانی مسابقات قرآن استان مرکزی آغاز شد

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی با رقابت 266 نفر امروز، 28 مرداد در امامزاده محمدعابد(ع) اراک آغاز شد.

مسابقات قرآن اوقاف

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن استان مرکزی، ساعاتی قبل با حضور 266 متسابق در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ در سطوح مختلف، اذان و دعاخوانی در امامزاده محمدعابد(ع) اراک برگزار شد.

براساس این گزارش، بخش آوایی مرحله شهرستانی ۴۳ برگزیده در بخش آقایان و ۷۱ نفر در بخش بانوان داشت که این افراد در مرحله استانی در حال رقابت با یکدیگر هستند. همچنین در بخش دعاخوانی که به صورت استانی برگزار می‌شود ۳۸ نفر از بانوان و ۶۲ نفر از آقایان شرکت دارند و در رشته اذان نیز 52 نفر حضور دارند.

افتتاحیه این دوره از مسابقات با تلاوت حمیدرضا بایاجانی، از ساوه آغاز شد و حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف استان و حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان نیز به پاره‌ای از توضیحات در خصوص مسابقات پرداختند.

این دوره از مسابقات با حضور داورانی از استان‌های مرکزی، تهران و کرج داوری می‌شود. اسامی داوران بدین شرح است: مرتضی مختاری(وقف و ابتداء)، مسعود اکبری(حسن حفظ)، احمد ابوالقاسمی(صوت)، مهدی قره‌شیخلو(تجوید)، صالح اطهری‌فر(لحن). حمید رضایی مسئول پرسش مفاهیم و محسن جمالی، ناظر سازمان در بخش آقایان هستند.

همچنین خانم‌ها اعظم تشیعی‌فرد(تجوید)، مریم سعیدی(حسن حفظ)، عائده محبی(لحن)، حوریه عقبایی(وقف و ابتداء)، زهرا بهاری(صوت) داوران بخش بانوان هستند. فهیمه جفرسته، مسئول پرسش مفاهیم و شکوفه صباغی ناظر مسابقات در این بخش هستند.

انتهای پیام
captcha