شهرداری قم برای رفع کمبود خوابگاه دانشجویی کمک کند
کد خبر: 4078241
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

شهرداری قم برای رفع کمبود خوابگاه دانشجویی کمک کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم می‌تواند کمک‌های مطلوبی در راستای رفع کمبود خوابگاه دانشجویی در این استان داشته باشند.

احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در جلسه بررسی مشکلات آموزشی دانشگاه‌ها  که روز گذشته، 23 مردادماه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در بحث خوابگاه دانشجویی با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: اگر تمام امکانات را بسیج کنیم حتی نمی‌توانیم یک سوم خوابگاه مورد نیاز دانشجویان را تامین کنیم و این موضوع آسیب‌های بسیاری برای قم و به ویژه برای دانشجویان دارد

وی ادامه داد: در این جلسه در نظر داریم موانع و مشکلات موجود را در حد توان برطرف کنیم تا با آغاز سال تحصیلی با مشکل جدی‌ روبرو نشویم؛ یک شخص و یک مجموعه تاکنون برای خوابگاه دانشجویی وارد کار شده‌اند اما تاکنون موفقیت‌آمیز نبود.

حاجی‌زاده اضافه کرد: این شخص از سال ۹۱ زمین را دریافت کرده و تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌ است که باید زمین مذکور پس گرفته شود؛ همچنین یک مجموعه نیز ۸۰ درصد مراحل تکمیل ۷۰۰ خوابگاه دانشجویی را انجام داده ولی بانک به علت بدهی مانع پیشرفت کار شده‌ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به اینکه اگر این دو مورد حل شوندبسیاری از مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی استان برطرف می‌شود، تصریح کرد: دانشجویان و به خصوص دانشجویان دختر باید مورد توجه باشند و نسبت به آن‌ها دغدغه‌مند باشیم و اولویت نخست ما خوابگاه خواهران است.

وی با تأکید بر اینکه استان قم ظرفیت خوبی در حوزه خیرین دارد، یادآور شد: پنج هزار متر زمین در شهر پردیسان برای خوابگاه دانشجویی وجود دارد که آمادگی تحویل آن به بخش خصوصی و خیرین را داریم؛ هم‌چنین ساختمان‌هایی که در استان قم قابلیت خوابگاه شدن دارند نیز باید شناسایی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در پایان گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم می‌تواند کمک‌های مطلوبی در راستای رفع کمبود خوابگاه دانشجویی در این استان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha