قوام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشروط به حضور مردم است
کد خبر: 4076472
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

قوام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشروط به حضور مردم است

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: اگر مردم در فریضه امر به معروف و نهی از منکر خودشان را کنار بکشند این فریضه الهی قوام نخواهد داشت.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت، در دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که 15 مردادماه انجام شد، گفت: یکی از افتخارات امت حزب‌الله این است که نگذاشتند داستان کربلا در طول تاریخ به فراموشی سپرده شود که امروزه حتی نوجوانان و کودکان نیز برای اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با تمام وجود همایش بزرگ حسینی را با ابعاد و آثار مختلف برگزار می‌کنند.

تولیت حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از اهداف قیام سید الشهدا(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید تلاش کنیم این رکن اساسی به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی افزود: نقش مردم در فریضه امربه معروف و نهی از منکر یک نقش اساسی است چرا که مردم در بعضی از امور فقط مطالبه‌گر هستند مثل اموری که در دستگاه اجرایی، قضایی و قانون‌گذاری در حال انجام است اما امر به معروف و نهی از منکر قوامش به حضور مردم است.

امام جمعه قم ابراز کرد: مردم در امر به معروف و نهی از منکر فقط مطالبه گر نیستند بلکه خودشان یکی از پایه‌های اصلی این فریضه الهی هستند چون بعضی از منکراتی که در جامعه شکل می‌گیرد از درون همین خانه‌ها و کوچه‌ها است که به سبب تحریکات دشمن است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ضمن تایید طومار امضا شده توسط مردم ولایت مدار قم تاکید کرد: اگر مردم در این بخش خودشان را کنار بکشند و صرفا مطالبه گر باشند این فریضه الهی قوام نخواهد گرفت.

سعیدی گفت: مساجد بهترین پایگاه ها هستند چون محور محلات بوده و باید از این ظرفیت برای احیا فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر به درستی استفاده شود.

وی یادآور شد: باید فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر با همدیگر هماهنگ و متحد باشند و مطالبات و فعالیت‌های خود را به صورت منسجم در جامعه پیاده کنند.

انتهای پیام
captcha