همکاری مشترک استانداری فارس و کمیته امداد برای مسکن و اشتغال نیازمندان
کد خبر: 4075697
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

همکاری مشترک استانداری فارس و کمیته امداد برای مسکن و اشتغال نیازمندان

کمیته امداد امام خمینی(ره) و استانداری فارس سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه‌ ساخت مسکن، احداث نیروگاه‌های خورشیدی و توانمندسازی مددجویان امضا کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری، استانداری فارس، کمیته امدادبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، تفاهم‌نامه سه‌گانه میان کمیته امداد و استانداری فارس در حوزه‌ ساخت مسکن، احداث نیروگاه‌های خورشیدی و توانمندسازی مددجویان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امضا شد.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امروز، 12 مردادماه در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سه‌گانه گفت: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک در جهت  تامین مسکن مددجویی در سرفصل کمک به احداث و یا  تکمیل سه هزار واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت استان فارس و با اولویت زنان سرپرست خانوار است که در بازه زمانی 2 ساله اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه و در جهت تامین مسکن مناسب برای جامعه هدف از ظرفیت‌  شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک‌های عامل در جهت تسهیل فرایند تامین مسکن  نیازمندان بهره‌گیری می‌شود.

بختیاری اضافه کرد: تامین 50 درصد از منابع مالی، ایجاد زمینه مناسب همکاری با بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات و معافیت خدمات نظام مهندسی در ساخت مسکن طی هماهنگی صورت گرفته با اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از جمله تعهداتی است که استانداری فارس متقبل شده است.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه، کمیته امداد ضمن شناسایی نیازمندان فاقد مسکن یا دارای مسکن غیرمقاوم، متعهد به تامین بخشی از منابع مالی و زمین مستعد ساخت بصورت رایگان برای مددجویان شده است.

وی با اشاره به دومین تفاهم‌نامه مشترک با استانداری فارس با موضوع نصب و راه‌اندازی 2 هزار واحد نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد این طرح کسب درآمد پایدار، کاهش مهاجرت به شهرها و تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر است.

بختیاری مدت زمان اجرایی این تفاهم‌نامه را 2 سال عنوان کرد و ادامه داد: کمیته امداد فارس پس از شناسایی افراد مستعد و معرفی آنان به سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری طرح، تسهیلات مورد نیاز آنان را از محل منابع قرض‌الحسنه پرداخت کرده و استانداری فارس نیز ضمن ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌های متولی، اعتبار  بلاعوض لازم برای احداث هر واحد نیروگاه را تخصیص می‌دهد.

وی تاکید کرد: ایجاد حداقل پنج هزار فرصت شغلی برای گروه هدف در استان فارس موضوع تفاهم‌نامه سوم میان کمیته امداد و استانداری فارس است که با هدف توسعه اشتغال پایدار به عنوان مهم‌ترین راهکار توانمندسازی خانواده‌های نیازمند پیگیری خواهد شد.

بختیاری افزود: توسعه زنجیره گیاهان دارویی، اجرای طرح‌های پرورش طیور، توسعه طرح‌های پرورش زنبور عسل، توسعه طرح‌های تولید فرش و گلیم با برند احسان و ... از جمله زمینه‌های این طرح است که به مدت 2 سال اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha