انس و الفت با اهل‌بیت(ع) موجب آرامش انسان است
کد خبر: 4075442
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

انس و الفت با اهل‌بیت(ع) موجب آرامش انسان است

پیرغلام حسینی با بیان این‌که انس و الفت با اهل‌بیت(ع) به انسان آرامش می‌دهد و موجب اعتلای اخلاقی انسان خواهد شد، اظهار کرد: ماه محرم نیز فرصتی است که همه در زیر یک پرچم واحد که همان پرچم اباعبدالله(ع) است جمع شده و حسینی شویم.

احمد صومی پیرغلام حسینی

احمد صومی، پیرغلام حسینی به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان با اشاره به تاثیرات فردی و اجتماعی انس با اهل‌بیت(ع)، بیان کرد: انس و الفت با اهل‌بیت(ع) به انسان آرامش می‌دهد و موجب اعتلای اخلاقی انسان خواهد شد.

این پیرغلام اهل‌بیت(ع)، با اشاره به آیه شریفه «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ(رعد،۲۸)»، عنوان کرد: با یاد خدا قلب‌ها آرامش می‌یابند. یاد خدا را گاه می‌توان به‌عنوان امری قلبی دانست و در خلوت خود به آن پرداخت. اما در این میان، واسطه‌‌قرار‌دادن بزرگانی همچون اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) که مقرب درگاه الهی هستند، در شکل‌گیری حلقه اتصال معنوی و کسب آرامش درونی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت دارای اخلاق کریمه بودند، اظهار کرد: ما شیعیان نیز وظیفه داریم از اخلاق و آئین مولای خود حضرت امیر‌المومنین(ع)، تبعیت و پیروی کنیم. دنباله‌رو بودن این مکتب و خدمت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) از منظر اجتماعی نیز آثار بسیاری به‌همراه دارد.

این مداح پیشکسوت که بیش از ۶۰ سال از عمر خود را در مکتب اهل‌بیت(ع) خدمت کرده است، خاطرنشان کرد: نوکری خاندان اهل‌بیت، عزت اجتماعی نیز به همراه می‌آورد و ذاکرین اهل‌بیت(ع) همواره مورد احترام جامعه بوده‌اند. ماه محرم نیز فرصتی است که همه در زیر یک پرچم واحد که همان پرچم اباعبدالله(ع) است جمع شده و حسینی شویم.

صومی، ماه محرم را فرصتی برای بازگشت و توبه از گناهان دانست و تصریح کرد: در مجالس عزاداری، بعضا جوانانی به ما مراجعه کرده و اظهار می‌کنند که از گناه خسته شده‌ایم و به خیمه امام حسین(ع) پناه آورده‌ایم. باید آنان را به سخن الهی بشارت داد که می‌فرماید «لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ(زمر،۵۳)».

این پیرغلام حسینی، یکی از برکات ماه محرم را بازگشت به خویشتن خویش برشمرد و اذعان کرد: چنین دستاوردی با بندگی مخلصانه خداوند و زانوزدن به آستان مقدس اهل‌بیت به‌ویژه امام‌حسین(ع) محقق می‌شود، چرا که با تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) است که قرب الهی میسر خواهد شد‌.

وی با تاکید بر این‌که عزاداری امام‌حسین(ع) خصوصیات و حس و حال وصف‌ناپذیری دارد، ابراز کرد: در این‌باره شاهد دو نوع عزاداری هستیم که یکی عزاداری سنتی و دیگری جدید است. عزاداری سنتی، سادگی خاصی به همراه دارد و ذاکر سعی می‌کند اشعاری پرمغز انتخاب کرده و قرائت کند. معمولا پیش از نوحه و سینه‌زنی، ذاکران اشعاری می‌خوانند که فلسفه قیام امام حسین(ع) را در بر داشته باشد و پیامی را به مخاطب منتقل کند.

صومی افزود: امام حسین(ع) در راه حراست از دین خدا، از تمام هستی خود گذشت. ماه محرم، پیام عاشورا و حب امام حسین(ع) نیز محدود به جغرافیا و یا ملت خاصی نیست، همان‌گونه که شاهد هستیم در اقصی‌نقاط جهان مجلس سوگواری اباعبدالله برگزار می‌شود که همانا ناشی از عزتی است که خداوند به این خاندان محترم اعطا کرده است.

انتهای پیام
captcha