محتوای جشنواره قرآن و عترت(ع) حوزه علمیه غنابخشی شود
کد خبر: 4075122
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

محتوای جشنواره قرآن و عترت(ع) حوزه علمیه غنابخشی شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت(ع) خانواده طلاب، گفت: خوب است که در برگزاری جشنواره‌های قرآنی از این دست، به غنای محتوایی نیز توجه شود و به نظر می‌رسد جشنواره قرآن و عترت حوزه علمیه محتوای ضعیفی داشته باشد که باید تقویت و غنابخشی شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ۱۰ مردادماه در نشست ستاد راهبری استانی «پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان» با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و با اشاره به اینکه محرم را تنها نباید به گفتن تاریخ سپری کرد، گفت: علاوه بر پرداختن به تاریخ که یک ضرورت است، مسائل روز نیز باید در محافل و مجالس عزاداری بیان شوند و مبلغان و ائمه جمعه و جماعات باید به جهاد تبیین توجه ویژه داشته باشند و حق آن را ادا کنند.

وی با ذکر اینکه ما نیازمند یک شورای برنامه‌ریزی متشکل از روحانیون در استان هستیم، ادامه داد: این شورا باید متشکل از روحانیون بخش‌های مختلف باشد که در کنار هم بنشینند و شور و مشورت و هم‌افزایی و برنامه‌ریزی کنند تا کارها را با انسجام پیش ببریم و ضایعاتی که گاه شاهد بوده‌ایم، تقلیل یابد.

نکونام بیان کرد: اعضای این شورای برنامه‌ریزی باید بتواند طی یک معاهده اقدام به برنامه‌ریزی داشته باشند و اولویت‌ها را مشخص کنند تا کارهای پررنگ و پرثمر و منسجم صورت گیرد زیرا با تک‌روی‌ها نمی‌توان کاری از پیش برد.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه روحانیت و طلاب در گام اول باید خانواده خود را تحت تعلیم مبانی دینی و قرآنی قرار دهد، تصریح کرد: جای تاسف دارد که روحانیت در این امر مهم غفلت داشته و باعث تاسف است که بدنه حوزه در گاه به غیر پرداخته اما از خود غافل بوده است؛ این از خودغافلی باید حتی‌الامکان رفع شود و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نکونام بیان کرد: خوب است که در برگزاری جشنواره قرآنی از این دست، به غنای محتوایی نیز توجه شود و به نظر می‌رسد جشنواره قرآن و عترت حوزه علمیه محتوای ضعیفی داشته باشد که باید تقویت و غنابخشی شود.

وی با تأکید بر اینکه تا همین میزان پرداختن به کار قرآنی نیز قطعاً تأثیرگذار و انگیزه‌بخش است، گفت: این دست رویدادهای قرآنی رقابتی سبب ایجاد انگیزه و مشارکت افراد می‌شود اما در عین حال ما نیز موظفیم غنای بیشتری را به محتوا ببخشیم.

نکونام بیان کرد: همانطور که قشر روحانیت در مرئا و منظر مردم قرار دارد و همگان انتظاراتی از این قشر دارند، خانواده‌های روحانیت نیز مورد توجه مردم قرار دارند و نوع رفتار و عملکرد آنان ارزیابی و قضاوت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری اینکه نبود اعتبارات نباید باعث شود که کار زمین بماند، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه بر این نکته ظریف و مهم تأکید داشتند که ابا نداشته باشیم از اینکه بگوئیم دستمان در جیب مردم است و وابسته مردم هستیم، اتفاقاً باید افتخار کنیم که وابسته مردم بوده و به دولت وابسته نیستیم.

نکونام گفت: ایشان در این دیدار همچنین توصیه جدی داشتند که از پرداختن به کارهای اقتصادی بر حذر باشیم چرا که سراسر خسارت و زیان است و مشکلات فراوانی را به بار می‌آورد.

انتهای پیام
captcha