انجام اقدامات نژادپرستانه علیه 50 درصد مساجد در انگلستان
کد خبر: 4074546
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

انجام اقدامات نژادپرستانه علیه 50 درصد مساجد در انگلستان

تعصب علیه جوامع مسلمان که به اصطلاح اسلام‌هراسی نامیده می‌شود، روز به روز در حال افزایش است و در سال‌های گذشته حملاتی با انگیزه‌های مذهبی و نژادپرستانه علیه نزدیک به نیمی از مساجد انگلستان ثبت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العرب فی بریتانیا،‌ تقریباً نیمی از مساجد انگلستان از جمله مؤسسات و مراکز اسلامی، در سه سال گذشته مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته‌اند که بیش از نیمی از این مساجد (55 درصد) اعلام کرده‌اند از واکنش پلیس به این حملات رضایت دارند.

بر اساس گزارشی که توسط بنیاد سرشماری مسلمانان (Muslim Census) و با همکاری موسسه Muslim Engagement and Development (MEND) انجام شده است،‌ نتایج این گزارش نشان داد حملات به مساجد و مؤسسات اسلامی در بریتانیا، که داده‌های وزارت کشور هم آن را تأیید می‌کند، نشان می‌دهد 45 درصد از جنایات ناشی از نفرت مذهبی بین مارس 2020 تا مارس 2021 بیش از هر جامعه مذهبی دیگری علیه مسلمانان انجام شده است.

در همین گزارش همچنین آمده است که یک سوم مساجد حداقل سالی یک بار مورد حمله نژادپرستانه قرار می گیرند. 15 درصد دیگر از مساجد نرخ بالاتری از حملات را در طول همه‌گیری کرونا گزارش کرده‌اند و 85 درصد از مساجدی که مورد حمله قرار گرفته‌اند و یا تهدید به حمله با انگیزه مذهبی شده‌اند، به پلیس گزارش شده‌اند.

تخریب، رایج‌ترین نوع این حملات است و بسیاری از مساجد گزارش داده‌اند که مهاجمان شیشه‌ها را شکسته، خودروهای نمازگزاران را خراب کرده و روی ساختمان مسجد عبارات نژادپرستانه نوشته‌اند.

از سوی دیگر، 32 درصد از مساجد در بریتانیا گزارش کردند که به صورت آنلاین، تهدیدهایی را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت کرده و به خشونت فیزیکی و آزار و اذت تهدید شده‌اند.  

در نهایت، موضوع نگران‌کننده این است که در 17 درصد از مساجد، کارکنان یا نمازگزاران مسجد مورد حمله فیزیکی قرار گرفته‌اند و یکی از مسجدها گزارش داده است که یک امام جماعت در خارج از ورودی مسجد با چاقو زخمی شده است.

حملات به مساجد در بریتانیا یک پدیده رایج است و اوج آن تیراندازی در شهر کرایست چرچ در مارس 2019 بود که 51 کشته و 40 زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام
captcha