احیای مساجد با هدف بازگشت به دوران پرفروغ گذشته
کد خبر: 4073226
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

احیای مساجد با هدف بازگشت به دوران پرفروغ گذشته

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح مساجد جامعه‌پرداز محلات، گام بلندی در راستای خودسازی، جامعه‌پردازی و حرکت به سوی تمدن اسلامی است، گفت: در شرایط کنونی جامعه، نیازمند فراگیری و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها برای فعال شدن مجدد و اثرگذارتر فعالیت‌های مساجد است.

احیای مساجد

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، صبح امروز، ۳ مردادماه، در نشست شورای تبلیغ استان زنجان با محوریت تعالی شبکه امامت به نام شهدای حرم رضوی، با بیان اینکه مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی است، اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون نقش به سزایی در جنبش‌ها، حرکت‌ها و سایر فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و جهادی داشته است. دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته با هجمه‌های شبانه‌روزی فرهنگی در تلاش برای دور کردن نسل‌های جوان جامعه از معنویت و مساجد بودند و متأسفانه در سایه غفلت متولیان امر تا حدودی به نتایج دلخواه شأن نیز رسیدند.

وی افزود: در شرایط کنونی، جامعه نیازمند فراگیری و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها برای فعال شدن مجدد و اثرگذارتر فعالیت‌های مساجد با حضور امامان جماعت و نسل‌های نوجوان و جوان به سمت فعالیت‌های مسجدی هستیم.

احمدی با تاکید بر اینکه امام جماعت‌ مسجدهای محلات با توجه به سند بیانیه گام دوم انقلاب، محورهای اصلی طرح مساجد جامعه‌پرداز هستند، تصریح کرد: با توجه به تحقق فرموده مقام معظم رهبری که باید خودسازی و جامعه‌پردازی و حرکت به سوی تمدن اسلامی را داشته باشیم، اجرای این طرح در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به نقش پررنگ و تحول‌سازی مساجد در دهه‌های ۵۰ و ۶۰، بیان کرد: تحقق این طرح نیازمند همراهی و همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با امام جماعت مساجد است.

این مسئول ادامه داد: در طرح مساجد جامعه‌پرداز محلات، امام جماعت مساجد محلات، از مسجد محله به عنوان پایگاه اولیه ارتباط‌گیری با ساکنان، معتمدان و افراد بانفوذ محلات، نسبت به تغییرات رویکردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی محلات با مشارکت خود اهالی محلات برنامه‌ریزی و مدل‌سازی می‌کند.

احمدی با تاکید بر اینکه همواره روحانیون و مبلغان در سطح محلات نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی در میان مردم دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از تحولات مهم کشور ما به خصوص پیش از انقلاب و سال‌های نخستین انقلاب از مساجد و میدان‌داری امامان جماعت مساجد بوده و تلاش و رویکرد اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان در اجرای طرح مساجد جامعه‌پرداز محلات نیز احیای دوباره مساجد و بازگشت به دوران پرفروغ گذشته است.

انتهای پیام
captcha