اهدای اعضای جوان سبزواری به بیماران زندگی بخشید
کد خبر: 4072709
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

اهدای اعضای جوان سبزواری به بیماران زندگی بخشید

سرپرست معاونت درمان دانشگاه سمنان از مرگ مغزی جوان ۳۳ ساله اهل سبزوار در پی سانحه رانندگی خبر داد و گفت: با رضایت خانواده اعضای پیکر امید دروکی به نیازمندان اهدا شد.

اهداء عضو جوان 33 ساله سبزواری به بیماران نیازمند زندگی بخشید

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان،محمد خالقی هاشمیان، سرپرست معاونت درمان این دانشگاه امروز، اول مرداد با بیان اینکه مرگ مغزی جوان ۳۳ ساله‌ای اهل سبزوار در سمنان به تأیید پزشکان این دانشگاه رسید، گفت: این فرد به علت تصادف رانندگی جان خود را از دست داد و مرگ مغزی او اعلام شد.

وی ادامه داد: خانواده امید دروکی ٣٣ ساله بعد از آگاهی یافتن از این موضوع تصمیم به اهدا عضو گرفتند که در نهایت با رضایت خانواده آخرین کار نیک این جوان این گونه رقم خورد که به بیماران نیازمند حیات و شانس زیستن دوباره بخشد.

هاشمیان با بیان اینکه بعد از اعلام مرگ مغزی فرصت بسیار کمی برای اهدای عضو وجود دارد و خانواده‌ها در این شرایط باید زودتر تصمیم بگیرند، اظهار کرد: طی ۲۴ نهایت ۴۸ ساعت از اعلام مرگ مغزی شانس بیشتری برای اهدای عضو وجود دارد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان متذکر شد: هشت عضو اصلی و ۵۳ بافت و نسج بدن یک انسان قابل پیوند است که می‌تواند به ۵۰ بیمار پیوند زده شود لذا چنین اقدام بزرگی می‌تواند به بیماران در نوبت انتظار دریافت عضو جان دوباره دهد.

انتهای پیام
captcha