فعال شدن نهضت پیشرفت بانوان در کشور
کد خبر: 4070846
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

فعال شدن نهضت پیشرفت بانوان در کشور

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فعالیت نهضت پیشرفت بانوان در کشور گفت: بانوان توانمند و آماده به خدمت با نقش‌آفرینی مؤثر خود فرصتی برای انقلاب اسلامی هستند و در نهضت پیشرفت تلاش ما این است که به صورت گسترده جریان فعال‌سازی بانوان در حل مسائل مختلف را ایجاد کنیم.

نشست بانوان فعال عرصه فرهنگ و دین استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی امروز، 23 تیرماه در نشست بانوان فعال عرصه فرهنگ و دین استان کردستان با اشاره به جایگاه زنان در پیشرفت جامعه اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمود‌ه‌اند: «زنان رهبران این نهضت هستند».

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اگر حضور زنان در راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی نبود این انقلاب پیروز نمی‌شد یا به این گونه معجزه‌آسا به پیروزی نمی‌رسید.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به حرکت انقلاب اسلامی ایران در مسیر رشد و توسعه اسلام ناب محمدی بیان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما این است که زنان جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند لذا لازم است زنان جایگاه خود را در مسیر پیشرفت بفهمند و این در واقع فتح‌الفتوح است.

وی افزود: زنان مهم‌ترین فرصت‌های اثر‌گذاری را در فضای اصلی و طبیعی زندگی‌شان در فضای خانواده و محیط‌های ارتباطی خود دارند و می‌توانند اراده را با همان چیز که می‌فهمند همراه کنند.

سعیدی‌نژاد با شاره به اینکه برای حل مشکلات باید با شکل‌گیری حلقه‌های میانی ظرفیت‌های مردمی را فعال کرد، بیان کرد: ما امروز این توان را داریم که ظرفیت‌های بانوان را به صورت گسترده در حل مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی بسیج کنیم و توان زنان جامعه را باور کنیم.

وی با اشاره به کلام رهبر در مورد حضور زن در خانه و اجتماع به مدل الگوی سوم اشاره کرد و ادامه داد: هم الگوی شرقی و هم الگوی غربی نگاه صحیح به جایگاه زن در اجتماع ندارند اما دیدگاه اسلام که الگوی سوم بوده زن کانون حضور خود را در خانه و خانواده می‌بیند و با این کار مهم‌ترین اثرگذاری را در جامعه ایجاد می‌کند.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور به رسالت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای مهم جهاد تبیین این است که نگاه مترقی و متعالی انقلاب اسلامی و در واقع نظام توحیدی را به زن معرفی کند، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س) به نوعی الگوی تمام عیاری از این الگوی سوم هستند چراکه بزرگترین رسالت اجتماعی را ایجاد می‌کردند و جان خود را در راه جهاد تبیین فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه نهضت پیشرفت بانوان باورش این است که امروز ظرفیت عظیمی در بانوان داریم، افزود: انقلاب اسلامی مدل جدیدی برای زیستن زن در جامعه انتخاب کرده است تا زنان هویت ایرانی - اسلامی خود را پیدا کنند.

سعیدی‌نژاد در ادامه با اشاره به فعالیت نهضت پیشرفت بانوان اظهار کرد: بانوان توانمند و آماده به خدمت با نقش‌آفرینی مؤثر خود فرصتی برای انقلاب اسلامی هستند و در نهضت پیشرفت تلاش ما این است که به صورت گسترده جریان فعال‌سازی بانوان در حل مسائل مختلف را ایجاد کنیم.

وی افزود: امروز دستگاه تبلیغی کشور از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، دستگاه فرهنگی و مذهبی یک آسیب دارند و و این آسیب آن است که مخاطب آنان اکثرا شبیه به خودشان است و پیام‌هایی که تولید می کنند عموما به مردم نمی‌رسد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌ها استفاده بهینه و هوشمندانه کرد تا بتوانیم پیام را به مردم برسانیم و راه حل آن این است که تبیین و تبلیغ را قشر مذهبی، عمومی کنیم و نهضت تبلیغی شکل دهیم.

وی در ادامه گفت: دستگاه تبلیغی کشور رسالتش این است که مخاطب خود را تبدیل به کنشگر و همکاری تبیین کند و او را متوجه مسئولیت و مأموریت الهی‌اش کند .

سعیدی‌نژاد در پایان با اشاره به هفته حجاب و عفاف به واقعه تلخ گوهرشاد اشاره کرد و افزود: واقعه گوهر شاد واقعه‌ای تاریک است که در تاریخ پنهان شده بود و با توجه به برگزاری جشنواره، ادبی، هنری و رسانه گوهرشاد با تولیت ادارات شکل گرفته سازمان تبلیغات اسلامی هم به عنوان دبیر فضای هنری و رسانه‌ای در این جشنواره فعالیت دارد تا بتواند ظرفیت و استعداد مردمی را فعال و شناسایی کند.

انتهای پیام
captcha