برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4069901
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۹

برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در تابستان سال‌جاری در استان خبر داد.

سبک زندگی قرآنی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در تابستان سال‌جاری در استان، اظهار کرد: این دوره با حضور چهار استاد از داخل و خارج استان به‌صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در چهار سلسله ارتباطات انسان با خدا، قرآن، اهل‌بیت(ع) و جهان هستی ارائه خواهد شد، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره پس از طی تمامی دوره‌ها و گذراندن آزمون، گواهی تربیت معلم سبک زندگی قرآنی را دریافت خواهند کرد.

کارگر بیان کرد: پیش از این، دوره‌هایی در حوزه سبک زندگی قرآنی در استان برگزار می‌شد اما دوره‌ای منسجم و جامع که مورد تأیید سازمان دارالقرآن نیز باشد و منجر به تربیت نیروهای مورد تأیید این نهاد برای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها در استان شود، برگزار نشده بود و اساتید غالباً خارج از استان دعوت می‌شدند؛ دوره تربیت مربی سبک زندگی قرآنی با معیارهای مورد تأیید دارالقرآن برگزار می‌شود تا در زمینه تأمین معلمان سبک زندگی قرآنی به استقلال برسیم و ناچار به دعوت از خارج از استان نباشیم.

وی با تصریح اینکه ثبت‌نام دوره سال قبل انجام شده و قرار بود این دوره در سال ۱۴۰۰ برگزار شود، گفت: به دلیل مشکلاتی که در تأمین اعتبارات داشتیم عملاً کار روی زمین ماند و برگزاری دوره به این زمان موکول شده است؛ در حال حاضر فهرست ثبت‌نام شوندگان در حال بازبینی و نهایی شدن است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: شرکت‌کنندگان در دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی باید دارای شرایطی باشند که داشتن مدرک کارشناسی مرتبط و دارا بودن سابقه تدریس قرآن از جمله مهم‌ترین شرایط هستند.

انتهای پیام
captcha