رسانه‌های لرستان در گزارش‌ها پیوست تاریخی داشته باشند
کد خبر: 4069584
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

رسانه‌های لرستان در گزارش‌ها پیوست تاریخی داشته باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شکل‌گیری گفتمان هم‌صدایی در لرستان، گفت: لرستان از قدمت تاریخی برخوردار است و رسانه‌ها باید در گزارش‌ها پیوست تاریخی داشته باشند.

آیت الله مبلغی، عضو خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز، ۱۸ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که به میزبانی خبرگزاری ایکنا لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر رسانه در جهان امروز نباشد، جهان یک جهان مرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر محتوای رسانه نادرست باشد، انعکاس نادرستی در جامعه و مناسبات اجتماعی ایجاد می‌کند، ادامه داد: قرآن کریم رسانه و خبر را توصیف می‌کند و می‌فرماید: اگر کسی که تعهد اخلاقی ندارد و فسق در فضای خبر دارد، خبری را آورد انسان باید در مورد آن خبر تحقیق کند.

مبلغی با تأکید بر اینکه خبر کذب در جهت تخریب است، اضافه کرد: قرآن کریم جامعه را به یک تکاپوی خبری دعوت می‌کند و انسان در برابر یک خبر نباید بی‌توجه باشد بلکه باید در رابطه با آن خبر تحقیق کند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برای دین آشکار شدن حقیقت مهم است و این امر نشان از توجه اسلام به واقعیت خبر است، اظهار کرد: خبر است که جامعه را می‌سازد و آگاهی‌بخشی می‌دهد و انسان‌ها را در کمترین زمان به آگاهی جمعی می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز رابطه دین و دنیا را با رسانه می‌فهمد، ادامه داد: این رسانه است که پدیده‌های مختلف را در یک نظم هم‌آوا در جهت صلاح جامعه قرار می‌دهد.

آیت‌الله مبلغی با بیان اینکه سرای آخرت رسانه‌ای است چراکه در آخرت همه واقعیت‌ها آشکار می‌شود حتی اعتقاد داریم که حکومت مهدوی نیز با رسانه همراه است، گفت: در دنیای امروز هر چیز یک بُعد رسانه‌ای پیدا کرده و رسانه‌ در قوی‌ترین حد خود قرار گرفته لذا رسانه باید اخلاقی باشد و اخلاقی بودن رسانه این است که واقعیت‌ها را بیان کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم لرستان مردمی مهمان‌نواز هستند و رسانه لرستان باید مهمان‌نواز باشد، افزود: مردم لرستان اهل کمک هستند و مردانگی دارند رسانه هم باید مردانگی داشته باشد کمااینکه رسانه همیشه نماینده جامعه است.

وی با اشاره به اینکه لرستان طبیعت خوبی دارد و رسانه‌های لرستان باید طبیعت‌گرا باشند، اضافه کرد: لرستان از قدمت تاریخی برخوردار است و رسانه‌ها آن باید در گزارش‌ها پیوست تاریخی داشته باشند کمااینکه مردم لرستان اهل ولایت‌مداری هستند و رسانه‌ها باید به این مسئله توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه با جهاد تبیین می‌توانیم پیشرفت‌های جامع داشته باشیم، ادامه داد: در لرستان گفتمان خوبی برای حل مشکلات صورت گرفته است و امید آن می‌رود که با این گفتمان و هم‌افزایی مسئولان، مبارزه با بیکاری و بهره‌گیری از فرصت‌های مهم، یک حرکت اساسی رو به پیشرفت را در استان ببینیم

مبلغی با تأکید بر لزوم حمایت از گفتمان آب لرستان بر لزوم مدیریت منابع آب استان تأکید کرد و گفت: جهاد تبیین می‌تواند به حل مشکلات کمک کند کمااینکه برای مشکلات لرستان یک ظاهر و یک زیر پوست قابل تصور است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه برای شکل‌گیری تحول در لرستان باید ظاهر و باطن، روبنا و زیربنا در مسیر انسجام یافتگی و رفتن به سمت یک عمل متکامل باشد، افزود: زمانی در لرستان هم‌افزایی ظاهری هم نبود اما امروز گفتمان هم‌آوایی شکل گرفته که باید این هم‌آوایی به مقام عمل برسد.

وی دیگر کارکرد جهاد تبیین را اجتماع کردن نهادها برای حل مشکلات دانست و با تأکید بر اینکه در استان یکپارچگی واقعی نمی‌بینیم، ادامه داد: یکپارچگی یعنی اگر بخشی کار ویژه‌ای انجام می‌دهد همه با او حرکت کنند و تا مادامی که نتوانیم هم صدا باشیم کار مؤثری رخ نمی‌دهد.

آیت‌الله مبلغی با بیان اینکه کنگره شهدا نقطه‌ای است که در آن پاسداشتی را نسبت به شهدا داریم، خاطرنشان کرد: شهدا همیشه در بالاترین نقطه هستند که باید تجلیل آنان در بالاترین سطح باشد چراکه شهدا این استحقاق تجلیل را دارند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کنگره شهدا کارکرد انسجام‌بخشی دارد در لرستان انسجام‌بخشی جواب می‌دهد، تصریح کرد: برای محرومیت استان باید هم‌صدا باشیم و حتی اگر صداها را یکی کردیم کافی نیست اما وقتی نگاه واحد برخیزد باید پیگیر بودجه ویژه باشیم.

وی با اشاره به اینکه لرستان همیشه در خدمت نظام بوده و مجموعه‌ای که پای ارزش‌های نظام ایستاده استحقاقی بیش از این‌ها دارد و جوان لرستانی نباید بیکار باشد، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های لرستان هرگونه خدمت به این استان شکوفایی کشور را نیز به همراه دارد چراکه مردم لرستان قدردان و نجیب هستند و اگر مسیر توسعه لرستان شروع شود برای کشور پربرکت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سطح آمار بیکاری در لرستان مایه نگرانی است، خاطرنشان کرد: جامعه کارگری می‌تواند مبنای پیشرفت استان باشد و آنچه در لرستان نیاز فوری داریم توجه به جامعه کارگری است و نگاه‌ها باید به سمت برنامه‌های ویژه برای کارگران معطوف شود.

مبلغی با بیان اینکه برای مطالبه‌گری عمومی سد معشوره تلاش‌های زیادی شد و که این سد به مطالبه استان تبدیل شد، اظهار کرد: موضوع دیگر استفاده بیشتر منطقه رومشکان از آب سیمره است که پیگیری می‌شود چراکه زمین‌های کشاورزی کنار آب باید از آن بهره‌مند باشد و در صورت انجام این کار شاهد پیشرفت و رونق کشاورزی در رومشکان خواهیم بود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مشکل آب نداریم و آنچه مهم است مدیریت منابع آب است که و مسئله آب را باید دائما گوشزد کرد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص لرستان توصیه‌های زیربنایی داشته است و دولت باید آن را مدنظر قرار بدهد، گرانی موضوعی است که در سطح نظام مطرح است و باید دولت برنامه‌ای برای پایان گرانی داشته باشد کمااینکه مردم باید در این زمینه دولت را کمک کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به امر پژوهش، گفت: جهاددانشگاهی پژوهش‌های معجزه‌آسا داشته است و سایر مراکز و دانشگاه‌ها باید از جهاددانشگاهی یاد بگیرند و همه جا باید جهاد دانشگاهی شود.

مبلغی با اشاره به اینکه در لرستان به شدت جزیره‌ای عمل می‌کنند که باید این مشکل حل شود، اظهار کرد: نگاه دولت باید به آینده معطوف باشد چراکه حیات یک کشور در گرو توجه به آینده است کمااینکه افق بیست ساله و میان مدت در رابطه با افزایش جمعیت ضروری است و در این راستا رسانه‌ها نقش مؤثر دارند.

انتهای پیام
captcha