مجمع خیرین باروری در لرستان تشکیل شود
کد خبر: 4069511
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

مجمع خیرین باروری در لرستان تشکیل شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کمک به درمان ناباروری به نوعی امیدآفرینی و جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری امید را به زندگی زوجین نابارور وارد کرده است، گفت: تشکیل خیرین باروری به صورت مستقل و یا ذیل مجمع خیرین سلامت می‎تواند کمک شایانی به توسعه و تجهیز مرکز درمان ناباروری و کمک به زوجین نابارور باشد.

آیت‎الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‎الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری در جریان سفر به شهرستان‌های لرستان امروز، 18 تیرماه ضمن بازدید از جهاددانشگاهی واحد لرستان در نشست با رئیس، معاونان و مدیران بخش‎های مختلف جهاددانشگاهی واحد لرستان، به موفقیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف ازجمله علمی، درمان ناباروری، پژوهشی، افکارسنجی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی‎های جهاددانشگاهی امیدآفرینی است.

وی با بیان اینکه اقدامات مهم و کارهای رو به پیشرفت جهاددانشگاهی جای تقدیر دارد، افزود: رسانه‌های جهاددانشگاهی که به نام‌های ایسنا و ایکنا فعالیت دارند از رسانه‌های مهم و موفق در سطح کشور و حتی در عرصه بین‌المللی هستند کمااینکه خبرگزاری ایکنا به صورت تخصصی و علمی به حیطه فعالیت‌های قرآنی ورود پیدا کرده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمت صادقانه، کار جهادی، تبدیل ایده به فرصت، حمایت از نخبگان و انجام فعالیت‌های علمی از ویژگی‎های بارز جهاددانشگاهی است، اضافه کرد: جهاددانشگاهی در بحث درمان ناباروی و کمک به زوجین نابارور نیز موفق عمل کرده است و ما شاهد هستیم بسیاری از زوجین ناباروری که امیدی به بچه‌دار شدن نداشتند با مراجعه به مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی توانسته‌اند صاحب فرزند شوند.

مبلغی با بیان اینکه کمک به درمان ناباروری زوجین به نوعی امیدآفرینی و تبدیل ناامیدی‎ها به امید است و جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری امید را به زندگی زوجین نابارور وارد کرده است، گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های مربوط به درمان ناباروی و همچنین کمبود امکانات و تجهیزات در این مرکز نیاز است خیرین پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: تشکیل خیرین باروری به صورت مستقل و یا ذیل مجمع خیرین سلامت می‎توان کمک شایانی به توسعه و تجهیز مرکز درمان ناباروری و همچنین کمک به زوجین نابارور باشد که می‎طلبد در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسب انجام گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ناباروری منشأ رکود، ایستایی و عدم بقای نسل انسانی است، اظهار کرد: انسان خانواده خداست و قطعاً کمک به بقا و تداوم نسل یکی از مهمترین کارهای خیر است کمااینکه امام علی(ع) نیز می‎فرماید: «اگر تن نبود و انسان نبود، دین هم نبود» که امام علی(ع) در این حدیث پیوندی بین دین و سلامت را متذکر شده است.

آیت‌الله مبلغی استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی را هم اقدام مؤثری در کمک به توسعه و تجهیز مرکز درمان ناباروری و زوجین نابارور دانست و گفت: کمک به درمان ناباروری یک کار خیر و خداپسندانه است که باید زمینه مشارکت خیرین، نیکوکاران و ارگان‌ها و نهادهایی مثل مجمع خیرین سلامت، آستان قدس رضوی و بنیاد برکت در این زمینه فراهم شود.

انتهای پیام
captcha