ترویج سبک زندگی الهی، وظیفه‌ طلاب حوزه علمیه است
کد خبر: 4069435
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

ترویج سبک زندگی الهی، وظیفه‌ طلاب حوزه علمیه است

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر گفت: هدایت دینی و خدمت فرهنگی به مردم در حوزه‌های علمیه که همان ترویج سبک زندگی الهی است، وظیفه منحصر به‌فرد حوزه‌های علمیه است.

آزمون ورودی حوزه

علی‌اکبر اسماعیلی، رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر اظهار کرد: آزمون کتبی ورودی سال ۱۴۰۱ حوزه‌های علمیه استان در سطوح ۱، ۲ و3 به ترتیب کارشناسی و کارشناسی ارشد امروز، ۱۷تیرماه به میزبانی حوزه علمیه الزهرا(ع) شهرستان بوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: این آزمون کتبی از میان منابع معرفی شده بود که در سطح2، 228 داوطلب و سطح3، 124داوطلب در رشته‌های تاریخ اسلام، کلام اسلامی، فقه و اصول، تفسیر و کلام گرایش امامت از کل استان متقاضی ورود به حوزه‌های علمیه بودند.  

اسماعیلی بیان کرد: حوزه‌های علمیه استان بوشهر در سطح۳ شاهد رشد صددرصدی بوده‌ که این امر در آینده حوزه‌های علمیه این استان تاثیر بسیار مطلوبی خواهد داشت.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همیشه پذیرای علاقه‌مندانی بوده است که نسبت به ترویج فرهنگ الهی و خدمت اجتماعی بی‌دریغ به مردم اهتمام داشتند، ادامه داد: هدایت دینی و خدمت فرهنگی به مردم در حوزه‌های علمیه که همان ترویج سبک زندگی الهی است، وظیفه منحصر به‌فرد حوزه‌های علمیه است.

اسماعیلی افزود: خدمت اجتماعی در تمام اعصار جزء جدا نشدنی حیات یک طلبه است که ما در تمام ادوار و مخصوصا در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم.

وی ریشه رنج و تلخ کامی دنیای امروز را دور شدن از فرهنگ الهی و غوطه‌ور شدن در زندگی شیطانی دانست و گفت: سرود سلام فرمانده یکی از نمونه‌هایی است که نشان داد دنیا، امروز تشنه روح معنوی و حماسی سبک زندگی ایرانی اسلامی است، دنیا تشنه ایمان همراه با روح حماسی است.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر در پایان با تاکید بر طلبگی به‌عنوان یکی از نعمات الهی به طلاب توصیه کرد: طلاب باید همواره شکرگزار این نعمت باشند و در طول تحصیل خود انس با قرآن و معنویت را از یاد نبرند، بیانات امام بزرگوار و امام خامنه‌ای را سرلوحه کار خود قرار دهند و جدیت در درس و بحث خود را رها نکنند و انس و اشتیاق روز افزون به صاحب حوزه‌های مقدسه حضرت بقيه الله(عج) را روز به روز در خود تقویت سازند.

 
عکاس و خبرنگار: آتنا جعفری
انتهای پیام
captcha