زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران احصا شود
کد خبر: 4068881
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران احصا شود

فرماندار قم با بیان اینکه بخشی از نارضایتی‌های موجود در خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران حضرت معصومه به دلیل کمبود زیرساخت‌ها است گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز باید احصا و به مجموعه مدیریت استان نیز منتقل و با هماهنگی از ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را ببریم.

زاکریان فرماندار قمبه گزارش ایکنا از قم، عباس ذاکریان، فرماندار قم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرستان قم، ویژه اعیاد قربان و غدیر که امروز 14 تیرماه در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بعضا در یک مناسبت بیش از ۲۰۰ هزار خودرو وارد شهر قم می‌شود و چون مقصد حداقل ۱۰ درصد این خودروها حرم حضرت معصومه(س) و هسته مرکزی شهری است، ما زیرساخت لازم برای توقف و استقرار این تعداد خودرو را نداریم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پارکینگ موجود در اطراف حرم مطهر، حداکثر ۶ هزار دستگاه خودرو است، اضافه کرد: باید زیرساخت‌های مورد نیاز احصا و به مجموعه مدیریت استان منتقل شود، برای تامین این زیرساخت‌ها با هماهنگی که صورت می‌گیرد، از ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را ببریم و به نوعی مدیریت شود که زائران با کمترین مشکل مواجه شوند، چون کسی بیش از ظرفیت دستگاه‌ها، از آنها توقع خدمت‌ رسانی ندارد.

فرماندار قم با اشاره به در پیش بودن روز عرفه و عید قربان و اتصال این مناسبت‌ها به تعطیلی‌ها، گفت: با توجه به احتمال بالای سفر در این ایام، می‌طلبد که با آمادگی بیش از پیش در عرصه‌های مختلف حمل‌ونقل، اسکان و ارائه خدمات امدادی به زائران فعالیت بیشتری صورت گیرد، و مجموعه‌های فرهنگی نیز با اراده قوی‌تر و با امکانات بیشتری پای کار بیایند و شاهد این باشیم که زائران و مجاوران با رضایتمندی کامل مناسبت‌ها را پشت سر بگذارند.

فرماندار قم در بخشی از سخنان خود بیان کرد: در ماه‌های اخیر جمعیتی که به قم سفر کردند در مقایسه با سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا بین ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده، و این نشان دهنده اقبال مردم برای سفر به قم است.

وی با یادآوری اینکه به دستور استاندار، مدیریت سفرهای زائران به استان، تحت فرماندهی فرماندار انجام می‌شود، یادآور شد: این نافی تلاش‌های بقیه دستگاه‌ها نیست، و مانند سابق کمیته‌های ۱۱ گانه‌ای که ذیل ستاد تسهیلات زائران شکل گرفته بودند باید قبل، حین و بعد از همه مناسبت‌ها فعال باشند.

انتهای پیام
captcha