مساجد؛ محوری برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی
کد خبر: 4068216
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

مساجد؛ محوری برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی

استاندار البرز گفت: مساجد به‌عنوان مأمن گروه‌های فعال اجتماعی و فرهنگی، مرکز ثقل فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می‌دهند.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، صبح امروز، 12 تیرماه در دیدار با جمعی از اعضای هیئت رئیسه مجمع رهروان امر به معروف در استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های این مجمع فعال، گفت: ایده‌های خلاقانه با قابلیت اجرایی به جد مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه موضوعات اجتماعی بدون حضور و مشارکت فعال مردم ساماندهی و حل نمی‌شوند، افزود: ضرورت دارد که از ظرفیت‌های محلی به‌ویژه معتمدان، بزرگان محله‌ها، جوانان، بسیج و مجامعی همچون رهروان امر به معروف و نهی از منکر که سازمانی مردم نهاد محسوب می‌شوند، بهره‌برداری شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به دغدغه‌های بزرگی که در حوزه اجتماعی استان وجود دارد باید برنامه‌محور وارد عمل شویم و در این راستا به ایده‌ها و برنامه‌های چنین گروه‌هایی نیاز است.

عبداللهی با اشاره به اینکه گروه‌های فعال اجتماعی باید با رویکرد کار جهادی نسبت به پیاده‌سازی برنامه‌ها بپردازند و بازوی عملیاتی دولت باشند، گفت: می‌توانیم در سایه همدلی، انسجام و کار شبانه‌روزی اقدامات ملموسی را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان رقم بزنیم.

استاندار البرز افزود: مساجد به‌عنوان مأمن گروه‌های فعال اجتماعی و فرهنگی، مرکز ثقل فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت گسترده مساجد برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره گرفت، گفت: همدلی هیئت امنا، امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج، مدیر کانون فرهنگی هنری و مسئول هیئت مذهبی موجب آبادانی معنوی مسجد و جذب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به خانه امن الهی می‌شود.

انتهای پیام
captcha