اجرای 500 برنامه همزمان با دهه ولایت در کانون مساجد خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4067926
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

اجرای 500 برنامه همزمان با دهه ولایت در کانون مساجد خراسان‌جنوبی

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‍جنوبی با اشاره به اجرای بالغ بر 500 برنامه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان همزمان با دهه ولایت، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه برای نسل جوان در سطح استان پیش‌بینی شده است و با توجه به اینکه دشمن فضای مجازی را بستر اصلی فعالیت‌های خود در راستای تضعیف ولایت قرار داده است، ما نیز باید در این فضا فعالیت بیشتری داشته باشیم.

محمود رمضانی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌جنوبیمحمود رمضانی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌جنوبی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دهه ولایت و امامت، جریانی الهی است، اظهار کرد: عید غدیر خاستگاه و تجلیگاه امامت و ولایت بوده و دین با این دو بال به کمال می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید قدر نعمت ولایت در جامعه اسلامی را بدانیم، افزود: ولایت در کنار عبادت، با بصیرت و تفکر و اندیشه راه را برای سایر موارد دینداری هموار می‌کند تا جامعه انسانی به تعالی حقیقی دست یابد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی به رسم هر سال در این ایام از سوی این اداره‌کل تدوین شده است، گفت: در این راستا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌خصوص برای نسل جوان در سطح استان پیش‌بینی شده و با توجه به اینکه دشمن فضای مجازی را بستر اصلی فعالیت‌های خود در راستای تضعیف ولایت قرار داده است، ما نیز باید در این فضا فعالیت بیشتری داشته باشیم و با توجه به اهمیت موضوع جهاد تبیین نیاز است در این ایام بیشتر به رابطه امامت و ولایت فقیه بپردازیم.

رمضانی با تشریح برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌جنوبی همزمان با دهه ولایت، افزود: رونمایی آلبوم آثار منتخب جشنواره خوشنویسی رضوی با حضور اساتید خوشنویسی در استان، اجرای نمایش‌های «بخوان مرا با صدای آهسته» و «فخرالزمان»، اجرای شب شعر ولایت در 21 تیرماه در محل بوستان کاجستان بیرجند و برگزاری اختتامیه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور از جمله برنامه‌های این ایام است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌جنوبی با اشاره به برپایی ایستگاه غدیر و اجرای بالغ بر 500 برنامه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، افزود: همچنین برگزاری نشست‌های بصیرتی تبیین جایگاه غدیر، ولایت، تبلیغ آداب و سنن عید غدیر در سطح مساجد و فضای مجازی، مراسم خطبه‌خوانی غدیر و خطبه عقد اخوت در مساجد با مشارکت و همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برنامه‌های این ایام است.

وی با اشاره به برگزاری دعای عرفه در محل حسینیه جماران با حضور مداح کشوری، بیان کرد: برگزاری نشست علمی اخلاقی ویژه کارکنان اداره‌کل و برپایی کارگاه آموزشی غدیرشناسی با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت عروة‌الوثقی بیرجند نیز از دیگر برنامه‌هاست.

رمضانی گفت: اجرای برنامه «10 شب؛ 10 مسجد» در مساجد محوری سطح شهر، مسابقه کتابخوانی با موضوع غدیر و خطابه‌های نهج‌البلاغه، راه‌اندازی کاروان شادی در سطح شهر، آذین‌بندی مساجد، محله‌ها و خیابان‌ها، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر غدیرشناسی، اطعام روز غدیر برای نیازمندان در مسجد صدیقه طاهره(س) و استفاده از ظرفیت مساجد نیز از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha