اختتامیه اولین دوره تربیت مربی مهدالرضا(ع) برگزار شد
کد خبر: 4067345
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷

اختتامیه اولین دوره تربیت مربی مهدالرضا(ع) برگزار شد

آیین اختتامیه اولین دوره تربیت مربی مهدالرضا(ع) در راستای آموزش قرآن به کودکان به شیوه نمایش، قصه، بازی و شعر شب گذشته، 7 تیرماه در دانشگاه قم برگزار شد.

اولین دوره تربیت مربی آموزش قرآن به کودکان مهدالرضا(ع)به گزارش ایکنا از قم، آیین اختتامیه اولین دوره تربیت مربی مهدالرضا(ع) در راستای آموزش قرآن به کودکان به شیوه نمایش، قصه، بازی و شعر با حضور استاد احمدرضا محسنی از آستان قدس رضوی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کریمی‌والا معاون فرهنگی دانشگاه قم؛ محمدعلی اسدتاش، استاد پیشکسوت قرآن کریم و ده‌ها مربی کودک شب گذشته، هفتم تیرماه در تالار اندیشه دانشگاه قم به‌ همت کانون قرآن خادم‌یاران رضوی و گروه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه قم برگزار شد.

محمدعلی اسدتاش، پیشکسوت قرآنی استان قم در این مراسم ضمن اشاره به روایت خواجه نصیرالدین طوسی به نقل از کتاب زادالمعاد مرحوم مجلسی بیان کرد: اولین دوره تربیت مربی قرآن مهدالرضا(ع) با حضور 54 نفر از بانوان و آقایان مربی کودک از قم و تهران و کاشان و الیگودرز برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت در کلاس درس استاد محسنی یکی از توفیقات الهی بود و امیدواریم در آینده برگزاری دوره‌های پیشرفته و مدرسی این شیوه تدریس قرآن با حضور مجدد استاد محسنی در دانشگاه قم تکرار شود.

اسدتاش افزود: مهدکودک دانشگاه قم به مدیریت خانم عسگری آمادگی دارد از سال تحصیلی جدید طرح مهدالرضا(ع) را در کنار سایر آموزش‌های پیش دبستانی اجرا کند. 54 نفر از مربیان عزیزی که موفق به شرکت در این دوره شدند پس از کارورزی و کسب گواهینامه قادرند طرح مهدالرضا(ع) را در مساجد، کانون‌های فرهنگی و پیش‌دبستانی‌های شهر قم عملیاتی کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کریمی والا، معاون فرهنگی دانشگاه قم با اشاره به اهمیت آموزش قرآن به کودکان، افزود: توسعه فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب نعمت بزرگی است که باید قدر این نعمت را بجا آورد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های مهدالرضا(ع) با رویکرد تربیت مربی و آموزش کودکان، تصریح کرد: استفاده از شیوه‌های جدید، خلاقانه و ابتکار عمل در برنامه‌های قرآنی به ویژه برای کودکان می‌تواند عامل جذب آنان شود.

یادآور می‌شود، در پایان اسامی پذیرفته‌شدگان در این دوره اعلام شد.

انتهای پیام
captcha