فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف یک رسالت دینی است
کد خبر: 4066415
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف یک رسالت دینی است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف رسالتی دینی است، چراکه صرفه‌جویی از اصول اسلامی است که همواره مورد تأکید مبانی دینی قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار مدیرعامل شرکت آبفا استان قم به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار مدیرعامل شرکت آبفا استان قم و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان قم که امروز، چهارم تیرماه انجام شد، ضمن تقدیر از تلاش و همت همکاران این شرکت‌ها، بر اهمیت سرنوشت‌ساز آب و برق بر زندگی مردم اشاره کرد و گفت: آب و برق به‌عنوان پایه مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی کشور، نیازمند نگاه بلند است.

وی بر لزوم نگاه راهبردی و بلندهمت، در عین توجه به کارهای جاری به مقوله انرژی و پایه‌ریزی طرح‌های عملیاتی برای آینده تأکید کرد و ادامه داد: در این دوره سختی‌ها و دشواری‌ها، تقویت اطلاع‌رسانی به مردم و بهره‌گیری از بسترهای مختلف از جمله فضای مجازی هر اندازه قوی‌تر، جدی و مستمر باشد، در التیام‌بخشی به سختی‌ها مؤثرتر خواهد بود.

امام‌جمعه قم ضمن انتقاد از کیفیت آب و شوری‌های چند ماه اخیر قم، از رویه شرکت آبفا استان قم در توزیع عادلانه آب میان مناطق استان قدردانی کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌ها نیز نباید شاهد تبعیض میان مناطق باشیم؛ تفاوت‌ها را باید به سمت جامعه کم‌مصرف و پرمصرف سوق داد.

اعرافی با تأکید بر اینکه نباید از ارتقای فناوری تجهیزات و ابزارها بر کاهش مصرف انرژی غافل بود، تصریح کرد: ترویج و زمینه‌سازی برای استفاده از ابزارهای کم‌مصرف، باید یکی از مهم‌ترین رویکردهای متولیان حوزه انرژی در کشور باشد.

وی به موضوع فاضلاب در استان اشاره و ارتقای سطح پوشش فاضلاب را نیازمند پیگیری و اخذ تصمیمات عملیاتی در میان مدیران استانی دانست و اظهار کرد: فعال‌سازی بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های جدید دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه فاضلاب، می‌تواند اثرات پایداری را در ارتقای سطح پوشش فاضلاب استان داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه به موضوع بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات برای استفاده از انرژی خورشیدی و فعال‌سازی بخش خصوصی در تولید انرژی از جمله رویکردهایی است که می‌تواند بر افزایش بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر مؤثر باشد.

اعرافی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تأکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف انرژی در صنعت و کشاورزی به مصرف حدود ۹۰ درصدی آب شیرین در بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف رسالتی دینی است، چراکه صرفه‌جویی از اصول اسلامی است که همواره مورد تأکید مبانی دینی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha