نشست «تقریب مذاهب و گفتمان‌سازی شبکه‌های تبلیغی» در کلاله برگزار شد
کد خبر: 4065220
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

نشست «تقریب مذاهب و گفتمان‌سازی شبکه‌های تبلیغی» در کلاله برگزار شد

نشست‌ «تقریب مذاهب و گفتمان‌سازی شبکه‌های تبلیغی» در راستای تقویت حوزه‌های علمیه با حضور امام‌جمعه کلاله و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امروز، 29 خرداد در حوزه علمیه احمدیه روستای مالاشیخ شهرستان کلاله برگزار شد.

حجت الاسلام قاسمی امام جمعه کلالهبه گزارش ایکنا از گلستان، نشست‌ «تقریب مذاهب و گفتمان‌سازی شبکه‌های تبلیغی» در راستای تقویت حوزه‌های علمیه با حضور امام‌جمعه کلاله و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امروز، 29 خرداد در حوزه علمیه احمدیه روستای مالاشیخ شهرستان کلاله برگزار شد.

امام‌جمعه کلاله در این جلسه ضمن تأکید به وحدت گفت: وحدت از آموزه‌های مهم قرآن است. حدود پنجاه آیه قرآن اختصاص به موضوع وحدت دارد و در این آیات راه‌های رسیدن به وحدت اشاره شده است. قرآن نه تنها وحدت بین مسلمین بلکه وحدت میان ادیان را نیز بیان می‌کند از منظر قرآن اختلاف نظر گرچه طبیعی است، اما نباید به تفرقه و جدایی از یکدیگر منجر شود.

حجت‌الاسلام قاسمی تصریح‌ کرد: حوزه‌های علمیه به‌عنوان مراکز خردورزی دینی، قابلیت‌های ویژه‌ای در زمینه ایجاد و گسترش وحدت دارند. علمای حوزه‌های علمیه و مدارس دینی اهل‌سنت، نمایندگان مذاهب اسلامی هستند و می‌توانند ضمن تأکید بر اصول مشترک اسلامی و مصالح جامعه اسلامی با گفت‌وگو‌های عالمانه، رسالت خود را در این زمینه محقق کنند.

امام‌جمعه کلاله به مسئله وحدت از دغدغه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «امروز اتحاد‌ اسلامی، برادری اسلامی، همبستگی اسلامی، یکی از لازم‌ترین و واجب‌ترین وظایف همه جوامع اسلامی است و باید همه به این وظیفه ملتزم باشیم».

وی با بیان‌ اینکه باید مواظب باشیم نگذاریم دشمن با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی وحدت مسلمین را به هم بریزد، افزود: برای پیشرفت و تعالی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید تلاش کنیم که توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و در این راستا حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی اهل‌سنت باید بیش از گذشته هوشیار باشند.

انتهای پیام
captcha