تجهیز ترمینال سلام برای پروازهای حج 1401
کد خبر: 4062582
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

تجهیز ترمینال سلام برای پروازهای حج 1401

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بر آمادگی این مجموعه برای اجرای عملیات حج و اعزام زائران به سرزمین وحی تأکید و اعلام کرد: ترمینال سلام برای پروازهای حج 1401 تجهیز شده است.

تجهیز ترمینال سلام برای پروازهای حج 1401

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سالن وحدت بعثه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، سرپرست حجاج ایرانی، سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست، سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اعلام آمادگی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای پروازهای حج، گفت: ترمینال سلام برای پروازهای حج 1401 تجهیز و امکانات لازم درآن پیش بینی شده است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در ادامه با ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای اجرای عملیات حج و نحوه تحویل بار زائران توسط مدیران کاروان‌ها، گفت: نخستین پرواز زائران حج تمتع از فرودگاه امام بامداد یکشنبه 22 خرداد ماه انجام می‌شود و قبل از آن نیز دو پرواز در روزهای 18 و 20 خرداد برای انتقال عوامل و کارگزاران مجموعه حج و زیارت پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد: در خصوص پذیرش و اعزام زائران تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد تا در خور شأن حجاج امکانات فراهم شود وخاطره خوبی از این سفر معنوی در ذهنشان باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز برلزوم پیش بینی امکانات و تسهیلات مناسب برای جلوگیری از اتلاف وقت زائران در فرودگاه امام خمینی(ره) و حفظ آرامش آنان در ورود به فرودگاه واعزام به عربستان تاکید کرد و خواستار فراهم کردن فضای معنوی مطلوب در ترمینال سلام و اطلاع رسانی مناسب با استفاده از تابلوها و به کارگیری راهنمایان برای حجاج شد.

در این نشست همچنین اکبر رضایی، معاون حج و عمره و محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره فعالیت تیم اعزامی به عربستان، اقدامات انجام شده در حوزهای تامین مسکن در مدینه منوره و مکه مکرمه، حمل و نقل زائران در سرزمین وحی، تغذیه و تدارکات، انتقال ارز به بانک سعودی برای تأمین هزینه‌ها و روند ورود اطلاعات زائران به سامانه مسار برای دریافت روادید گزارش دادند.

این جلسه با گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در خصوص نحوه برگزاری جلسات آموزشی کاروان‌های حج تمتع، توزیع محصولات فرهنگی بین زائران و روند تخصیص خادمان فرهنگی کاروان‌ها ادامه یافت.

وی تأکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده 38 هزار مرسوله پستی حاوی بسته‌های فرهنگی حج امسال به موقع تأمین و به زائران تحویل شده است.

در پایان این نشست، طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه معاینات پزشکی 38 هزار و 763 زائر در سامانه ثبت شده است، اظهار کرد: این تعداد شامل 18 هزار و 961 زائر مرد و 19 هزار و 802 زائر زن است که نشان می‌دهد تعداد زائران زن حج 1401 از تعداد مردان بیشتر است.

وی همچنین با اشاره به نحوه تأمین و تزریق واکسن‌های فلج اطفال(IVP)  و مننژیت زائران در خصوص چگونگی تأمین داروهای مورد نیاز حجاج در حج پیش رو گزارش داد و گفت: بخشی از داروهای مورد نیاز زائران، شامل انواع شربت‌ها و سرم‌ها از عربستان تأمین خواهدشد.

انتهای پیام
captcha