اندیشه‌های امام(ره) برای جوانان تبیین شود
کد خبر: 4062010
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

اندیشه‌های امام(ره) برای جوانان تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر تبیین اندیشه‌های امام در جامعه گفت: اندیشه‌های امام خمینی(ره) باید گفتمان‌سازی و برای نسل جوان امروزی بازگو و تبیین شود.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 14 خردادماه  در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در بیجار برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت این ایام به همه ملت ایران و مردم استان اظهار داشت: امام خمینی(ره) یک مرجع، معلم، رهبر و احیاگر بود.

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۳۶ سوره نحل می‌فرماید:«وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ ۚ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ؛ و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید، پس بعضی مردم را خدا هدایت کرد و بعضی دیگر ضلالت و گمراهی بر آنان حتمی شد، اکنون در روی زمین گردش کنید تا بنگرید عاقبت آنان که انبیاء را تکذیب کردند به کجا رسید و آن‌ها چگونه هلاک ابدی شدند».

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر تبیین اندیشه‌های امام در جامعه بیان کرد: اندیشه‌های امام خمینی(ره) باید گفتمان‌سازی و برای نسل جوان امروزی بازگو و تبیین شود.

وی با پیشنهاد اینکه صدا و سیما آنچه که در ۴۰ روز عزای امام راحل(ره) در سال ۶۸ گذشت را مجددا برای جوانان پخش و تبیین کنند، افزود: زمانی‌که امام خمینی(ره) درگذشت، مردم گریه می‌کردند و بسیار ناراحت بودند و تشییع جنازه میلیونی راه انداختند و مراسم تدفین پیکر امام را برگزار کردند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورذهبی دوری از طاغوت، عبادت حق‌تعالی، رویکرد اخلاقی، عبادی و معنوی را خواست انقلاب و پیامبران الهی دانست و گفت: دشمنان امروزه با استفاده از ابزار فضای مجازی و تبلیغات دروغین و مفاسد اخلاقی جنگ نابرابر راه‌ انداخته‌اند که باید هوشیار و از گسترش آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

وی پیوند معنویت با سیاست، اعتقاد راسخ و عاشقانه به نقش مردم، رویکرو بین‌المللی و جهانی، پاسداری از ارزش‌ها و عدالت اجتماعی را پنج دستاورد انقلاب خواند و تأکید کرد: امروز ما باید این دستاوردها را قدر دانسته و حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با محکومیت هر گونه جنگ، بی‌بندوباری زمان طاغوت و تبعیض؛ پاسداری از ارزش جهاد، هجرت و شهادت را ضروری دانست و یادآور شد: هدف انقلاب ترویج و رعایت عدالت در جامعه و پیروی از رهبر معظم انقلاب که در اوج ساده‌زیستی و عدالت‌خواهی زندگی می‌کند، است.

انتهای پیام
captcha