مساجد در توانمندسازی نیازمندان دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است
کد خبر: 4061409
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

مساجد در توانمندسازی نیازمندان دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان زنجان گفت: توسعه بعد مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از راهبردهای اصلی این نهاد بوده و مساجد در این زمینه به عنوان پایگاه معنوی در توانمندسازی نیازمندان و ترویج فرهنگ خیر و احسان، دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است.

مساجد

به گزارش ایکنا از زنجان، روح‌الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان زنجان، روز گذشته (۱۱ خرداد) در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه مردمی نقش مهمی در تقویت وتعمیق باورهای دینی، ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه و سنت‌های حسنه اسلامی انفاق، احسان و نیکوکاری داشته و همواره در برنامه‌های این نهاد مورد توجه بوده است.

وی افزود: هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت مساجد استان در زمینه‌های توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و فرهنگ خیر وا حسان در ارتقاء خدمت‌رسانی به نیازمندان بسیار موثر است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان زنجان، تصریح کرد: ۱۷۳ مرکز نیکوکاری در سطح استان با هدف ترویج فرهنگ خیر و احسان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و موجود در جامعه برای تسهیل و سرعت بخشی در خدمت‌رسانی به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت با این نهاد همکاری می‌کنند.

وی افزود: از مجموع مراکز نیکوکاری فعال در سطح استان، ۱۱۷ مرکز در مساجد به عنوان بازوان اجرایی این نهاد در توانمندسازی و محرومیت‌زدایی نقش مهمی در خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند دارند.

صالحی با اشاره به اینکه مساجد نقش مهمی در محرومیت‌زدایی و ترویج فعالیت‌های نیکوکارانه دارند، تصریح‌ کرد: هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت مساجد استان در زمینه‌های توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان عزیز تحت حمایت و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و فرهنگ خیر و احسان در ارتقاء خدمت‌رسانی به نیازمندان بسیار موثر است.

محسن اسلامی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز با قدردانی از فعالیت‌های مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان زنجان در توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان، افزود: مساجد به عنوان یک پایگاه دینی مردمی، از ظرفیت بالایی برای گسترش فرهنگ خیرخواهانه و مشارکت مردم در زمینه محرومیت‌زدایی برخوردار بوده و هم‌افزایی و همکاری مشترک در بهره‌گیری بیشتر از توان و ظرفیت مردمی این پایگاه عظیم دینی می‌تواند فعالیت‌های مشترک را اثربخش کند.

انتهای پیام
captcha